LogoTeluq
Français
Logo
Open access research
publication repository

DOCUMENTS DATED 2021

Up one level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 30.

Journal Articles

Houle, Daniel; Marty, Charles; Gagnon, Christian; Bilodeau-Gauthier, Simon, & Bélanger, Nicolas (2021). Is the past history of acidic deposition in eastern Canada reflected in sugar maple's tree rings 87Sr/86Sr, Sr and Ca concentrations?. Applied Geochemistry, 125, 104860. https://doi.org/10.1016/j.apgeochem.2020.104860

Jovanovic, Franck, & Numa, Guy (In Press). The Development of Financial Economics in France between the Mid-1970s and the Early 1980s: Import or Rediscovery?. History of Political Economy, 53 (2).

Lewis, François; Plante, Patrick, & Lemire, Daniel (2021). Pertinence, efficacité et principes pédagogiques de la réalité virtuelle et augmentée en contexte scolaire : une revue de littérature. Médiations & médiatisations (5), 11-27.

Li, Zhenxi; Bilodeau, Guillaume-Alexandre, & Bouachir, Wassim (In Press). Multiple Convolutional Features in Siamese Networks for Object Tracking. Machine Vision and Applications.

Papi, Cathia (2021). Enseignement à distance : source de renouveau pédagogique ?. La Conversation.

Pelletier, Claudia; Croteau, Anne-Marie; Raymond, Louis, & Vieru, Dragos (2021). Achieving Social IT Alignment through the Orchestration of IT Assets: An Interpretive Case Study. Information Systems Management, 38 (1), 42-61. https://doi.org/10.1080/10580530.2020.1733712

Book Sections

Savard, Isabelle; Campeau, Frédérique; Bolduc, Catherine, & Asselin, Hugo (In Press). Design pédagogique d'une propédeutique à distance pour favoriser la persévérance scolaire des étudiants autochtones. In Papi, Cathia, & Sauvé, Louise (Ed.), Persévérance et abandon en formation à distance. De la compréhension des facteurs d’abandon aux propositions d’actions pour soutenir l’engagement des étudiants. Québec, Canada : Presses de l’Université du Québec, coll. « Formation à distance ».

Papers in Conference Proceedings

Bourdeau, Simon; Coulon, Thibaut, & Vieru, Dragos (2021). Technological Evolution Agility and Dynamic IT Capabilities: A Delphi Study. In Proceedings of the 54rd Annual Hawaii Conference on System Sciences (p. 6295-6304). Hawaii : University of Hawaii at Manoa.

Vieru, Dragos; Klein, Stefan; Bourdeau, Simon, & Ntakirutimana, Jean-Bosco (2021). Developing Ambidextrous Routines in the IT Service Provider Industry. In Proceedings of the 54rd Annual Hawaii Conference on System Sciences (p. 6452-6461). Hawaii : University of Hawaii at Manoa.

Conference papers (unpublished)

Angulo Mendoza, Gustavo Adolfo (Jan 2021). Comment ajouter de l’interactivité et inciter les échanges lors d’une séance synchrone?. Lecture (invited) presented at the Service d'animation et de soutien à l'enseignement de l’Université de Moncton.

Desjardins, Guillaume, & Papi, Cathia (Feb 2021). Quelles vies après la mort? Hommages en ligne et croyances. Paper (invited) presented at the Colloque Les technologies numériques et la mort, en ligne.

Gérin-Lajoie, Serge (Feb 2021). Corriger et fournir de la rétroaction avec le numérique. Un défi à la portée de tous. Paper presented at the Semaine de la Formation à distance, En ligne.

Gérin-Lajoie, Serge (Feb 2021). La formation à distance, une nouvelle réalité pour certains; Une façon de faire efficace et de qualité depuis longtemps. Lecture (invited) presented at the Rassemblement national académique.

Gérin-Lajoie, Serge; Hébert, Marie-Hélène, & Papi, Cathia (Jan 2021). Évaluation authentique : un format à privilégier!. Paper (invited) presented at the Marathon technopédagogique, En ligne.

Papi, Cathia (Feb 2021). De l'autre côté de l'écran. Paper (invited) presented at Comité du rapport sur l'état et les besoins de l'éducation (CREBE), en ligne.

Papi, Cathia (Feb 2021). Enseigner à distance : entre défis et opportunités. Lecture (invited) presented at Journée d’innovation en pédagogie de l’ÉTS, en ligne.

Papi, Cathia (Jan 2021). Pedagogical Design and Development of Training Systems in the Context of a Pandemic. Lecture (invited) presented at Transition to Digital in Emergencies: What Lessons can be Learned?, en ligne.

Pudelko, Béatrice (2021). Quand la « formation » n’est pas training : cartographie des territoires anglophones des « sciences de la formation ». Paper presented at the Congrès International Inter-AREF 2020, reporté en 2021, Nancy, France.

Savard, Isabelle (Jan 2021). Gagner en efficacité grâce au design pédagogique. Paper (invited) presented at Journée pédagogique du Cégep de Drummondville, En ligne.

Book Reviews

Morneau-Guérin, Frédéric (2021). Elementary Operator Theory [review of the book from Markin, Marat V.]. MAA Reviews.

Morneau-Guérin, Frédéric (2021). The Information: A History, A Theory, A Flood [review of the book from Gleick, James]. MAA Reviews.

Morneau-Guérin, Frédéric (2021). An Introduction to Undergraduate Research in Computational and Mathematical Biology [review of the book from Callender Highlander, Hannah; Capali, Alex, & Diaz Eaton, Carrie]. MAA Reviews.

Morneau-Guérin, Frédéric (In Press). Le dernier caribou [review of the book from Leboeuf, Michel]. Les Cahiers de lecture de L’Action nationale, XV (2).

Morneau-Guérin, Frédéric (In Press). Montréal et la bombe [review of the book from Sabourin, Gilles]. Les Cahiers de lecture de L’Action nationale, XV (2).

Morneau-Guérin, Frédéric (In Press). Propos d’un pédagogue. Clermont Gauthier s’entretient avec Stéphane Martineau [review of the book from Gauthier, Clermont, & Martineau, Stéphane]. Les Cahiers de lecture de L’Action nationale, XV (2).

Morneau-Guérin, Frédéric (2021). Real and Functional Analysis [review of the book from Bogachev, Vladimir I., & Smolyanov, Oleg G.]. MAA Reviews.

Unpublished manuscripts

Boyer, Christian, & Bissonnette, Steve (2021). Dyslexie : état de la situation. Unpublished manuscript, Université TÉLUQ.

Boyer, Christian, & Bissonnette, Steve (2021). Le GRAR pour une gestion scolaire rationnelle à partir des résultats. Unpublished manuscript, Université TÉLUQ.

Doctoral Dissertations and Master's Theses

Brun, Damien (2021). Démocratisation des visiocasques de réalité augmentée : Perspective de la saisie de texte dans des environnements de travail (Doctoral dissertation, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Gouin-Vallerand, Charles, & George, Sébastien.

Croteau, Carine (2021). Recherche et analyse de solutions performantes pour le traitement de fichiers JSON dans un langage de haut niveau (Master's thesis, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Lemire, Daniel.

This list was generated on Sat Feb 27 01:03:32 2021 EST.