
publication repository
![]() | Up one level |
Bacon, Marie-Hélène; Vandelac, Louise; Gagnon, Marc-André, & Parent, Lise (2023). Poisoning Regulation, Research, Health, and the Environment:The Glyphosate-Based Herbicides Case in Canada. Toxics, 11 (121), 1-20. https://doi.org/10.3390/ toxics11020121
Bencherki, Nicolas, & Séna, Coline (In Press). Instrumental dialogue and the ethics of expressing solicitude for each other’s existence. Language and Dialogue. https://doi.org/10.1075/ld.00138.ben
Bissonnette, Steve, & Gauthier, Clermont (2023). L’INEFFICACITÉ DES APPROCHES PÉDAGOGIQUES CENTRÉES SUR L’ÉLÈVE EN CONTEXTE FRANCOPHONE: POURQUOI SERAIT-CE DIFFÉRENT AILLEURS?. Rev. Int. de Form.de Professores (RIFP), 8 (e02300), 1-18.
Bédard, Isabelle; Cosette, Louise; Chamberland, Line; Blais, Martin, & Caron, Pier-Olivier (In Press). Homophobic victimization and psychosocial adjustment among adolescents of lesbian and gay parents. LGBTQ+ Family: An Interdisciplinary Journal, 1-13. https://doi.org/10.1080/27703371.2023.2187000
Cagnin, Alix; Choinière, Manon; Bureau, Nathalie J.; Durand, Madelaine; Mezghani, Neila; Gaudreault, Nathaly, & Hagemeister, Nicola (2023). Targeted exercises can improve biomechanical markers in individuals with knee osteoarthritis: A secondary analysis from a cluster randomized controlled trial. The Knee, 40, 122-134. https://doi.org/10.1016/j.knee.2022.10.008
Chaput, Mathieu, & Paulsson, Alexander (2023). Bypassing the animal: Plant-based meat and the communicative constitution of a moral market. Economy and Society. https://doi.org/10.1080/03085147.2023.2168370
Gagné, Nancy, & Joan Casademont, Anna (2023). The Challenges of Multilingual English Speakers Learning Catalan as a Third or Additional Language. Journal of Catalan Studies, 1 (24), 1-24.
Jadoulle, Jean-Louis (2023). Enseigner l’histoire à distance en contexte d’urgence pandémique : étude des pratiques déclarées des enseignants du secondaire au Québec. Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l`éducation (1), 5475. https://doi.org/10.53967/cje-rce.5475
Mushtak, Noble, & Lemire, Daniel (In Press). Fast Number Parsing Without Fallback. Software: Practice and Experience.
Pelletier, Marie-Andrée (2023). La conscience de soi des enseignantes et des enseignants à l’éducation préscolaire : un domaine de compétences socio-émotionnelles à explorer dès la période d’insertion professionnelle. Éducation et francophonie, 50 (2). https://doi.org/10.7202/1097034ar
Sauvé, Louise; Plante, Patrick; Angulo Mendoza, Gustavo Adolfo; Brassard, Caroline, & Desjardins, Guillaume (2023). Developing the Digital Literacy of People with Cognitive Limitations in the Workplace. SN Computer Science, 4 (2), 143. https://doi.org/10.1007/s42979-022-01585-0
Sauvé, Louise; Plante, Patrick; Angulo Mendoza, Gustavo Adolfo; Brassard, Caroline, & Desjardins, Guillaume (2023). Developing the Digital Literacy of People with Cognitive Limitations in the Workplace. SN Computer Science, 4 (143). https://doi.org/10.1007/s42979-022-01585-0
Weissenberger, Sebastian, & Santos Silva, Julia (2023). Planification de l’adaptation aux changements climatiques et aux risques côtiers au Québec – acteurs et articulation. Fractures, 2 (8), 10-11.
Bissonnette, Steve; Gauthier, Clermont; Bocquillon, Marie, & St-Amand, Jérôme (2023). Quelle place est accordée aux données probantes en éducation et dans la formation à l’enseignement. In Wagnon, Sylvain, & Chkair, Sihame (Ed.), Les données probantes et l’éducation (p. 21-46). Louvain-la-Neuve : Deboeck supérieur, coll. « Pédagogie en développement ». ISBN 9782807351370
Bouthat, Ludovick; Mashreghi, Javad, & Morneau-Guérin, Frédéric (2023). Monotonicity of certain left and right Riemann sums. In Alpay, Daniel; Behrndt, Jussi; Colombo, Fabrizio; Sabadini, Irene, & Struppa, Daniele C. (Ed.), Recent Developments in Operator Theory, Mathematical Physics and Complex Analysis. IWOTA 2021, Chapman University. Birkhäuser/Springer, Cham, coll. « Operator Theory: Advances and Applications », vol. 290. ISBN 978-3-031-21459-2
Bourdeau, Simon; Coulon, Thibaut; Vieru, Dragos, & Bonneau, Claudine (2023). Perennializing Information Technology Infrastructures: A Dynamic Capabilities Perspective. In Proceedings of the 56th Annual Hawaii Conference on System Sciences. Hawaii : University of Hawaii at Manoa.
Coulombe, Audrey; Guérineau, Julia, & Mezghani, Neila (2023). Smart apparel design for urinary incontinence detection. In IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering; 8th International Conference on Intelligent Textiles & Mass Customisation, vol. 1266, no 1 (p. 012007). IOP Publishing. https://doi.org/10.1088/1757-899X/1266/1/012007
Ntakirutimana, Jean-Bosco; Vieru, Dragos, & Motaghi, Hamed (2023). Strategy for managing project front-end of digital transformation – a case for a multidimensional and creative conceptualization. In Proceedings of the 56th Annual Hawaii Conference on System Sciences. Hawaii : University of Hawaii at Manoa.
Vieru, Dragos; Plugge, Albert, & Bourdeau, Simon (2023). Leveraging Ambidexterity in a Digital Platform Ecosystem: Insights from a Complementor’s Perspective. In Proceedings of the 56th Annual Hawaii Conference on System Sciences. Hawaii : University of Hawaii at Manoa.
Gérin-Lajoie, Serge (Feb 2023). L’enseignement comodal : une approche intégrée nécessaire pour favoriser une réussite. Paper presented at the Activité de perfectionnement du REFAD.
Gérin-Lajoie, Serge; Carbonneau Aghaby, Eve; Papi, Cathia, & Hébert, Marie-Hélène (Mar 2023). Portrait des activités d’évaluation des apprentissages à l’ESA -TÉLUQ. Paper presented at Assemblée départementale.
Papi, Cathia (Feb 2023). Entre individus et collectifs: l'accompagnement au coeur de la FAD. Lecture (invited) presented at Semaine de la FAD, en ligne.
Papi, Cathia, & Czeszak, Wanderlucy (Mar 2023). Como lidar com o isolamento no ensino a distância?. Lecture (invited) presented at Tecnologias de inteligência e design digital, en ligne.
Savard, Isabelle (Feb 2023). Modèle de fonctionnement dans une université à distance et critères de qualité des formations offertes à distance. Paper (invited) presented at the Symposium de l'Université virtuelle de Tunis (UVT): élaborer les référentiels métiers et les vadémécums des acteurs qui interviennent dans le dispositif de l’enseignement à distance (EAD), Hammamet, Tunisie.
Morneau-Guérin, Frédéric (2023). An Introduction to Proof via Inquiry-Based Learning [review of the book from Ernst, Dana C.]. MAA Reviews.
Boyer, Christian, & Morneau-Guérin, Frédéric (2023). Les oeillères d'un discours constructiviste. Montréal, Canada : Éditions de l'Apprentissage, coll. « Des points sur les i et des barres sur les t ». ISBN 978-2-923805-73-3
Bégin-Caouette, Olivier; Beaupré-Lavallée, Alexandre; Marois, Sylvain; Papi, Cathia, & Thériault, Marie (2023). La place du français en enseignement supérieur au Québec (rapport de recherche). LIRES.
Zerkouk, Meriem; Chikhaoui, Belkacem; Hotte, Richard, & Wang, Shengrui (2023). Le raccrochage scolaire à distance : un projet innovant pour un enjeu de société (rapport de recherche). Université TÉLUQ.
Bellerive, Patrick (2023). Apprentissage machine pour la prédiction de l’effet de la réadaptation physique sur le genou pathologique (Master's thesis, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Mezghani, Neila.
Guévin-Kamena, Roger (2023). Réglage fin par ensemble convergent de divers modèles transformers pour l’analyse du sentiment (Master's thesis, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Lemire, Daniel.