LogoTeluq
Français
Logo
Open access research
publication repository

DOCUMENTS DATED 2014

Up one level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 109.

Journal Articles

Legault, Marie-Josée, & Weststar, Johanna (2014). Comment jouer la régulation dans l’industrie du jeu vidéo?. Relations industrielles –Industrial Relations, 69 (1), 136-158.

Legault, Marie-Josée; Urbani, Errico, & Roux, Dominic (2014). Les effets de l’institutionnalisation d’une culture de règlement à l’amiable des conflits de travail au Québec sur l’accès à la justice et l’effectivité du droit du travail. Revue de Droit comparé du Travail et de la Sécurité Sociale (1), 80.

Bernier, Amélie (2014). Les effets possibles de la formation sur la productivité : l’apport de données longitudinales. Relations industrielles / Industrial Relations, 69 (2), 366-387. https://doi.org/10.7202/1025033ar

Tremblay, Diane-Gabrielle, & Yagoubi, Amina (2014). Knowledge sharing and development of creative fashion designers’ careers: the role of intermediary organisations. International Journal of Knowledge-Based Development, 5 (2), 191-208. https://doi.org/10.1504/IJKBD.2014.063991

Vallières, Évelyne F.; Vallerand, Robert J.; Bergeron, Jacques, & McDuff, Pierre (2014). Intentionality, anger, coping and ego-defensiveness in reactive aggressive driving. Journal of Applied Social Psychology, 44 (5), 354-363. https://doi.org/10.1111/jasp.12228

Bédard, Jean-Luc (2014). Mutual recognition arrangements between France and Quebec: Innovating on the transnational professional front. International Journal of Migration and Border Studies, 1 (1), 127-134. https://doi.org/10.1504/IJMBS.2014.065065

Brassard, Caroline, & Teutsch, Philippe (2014). Proposition de critères de proximité pour l’analyse des dispositifs de formation médiatisée. Distances et médiations des savoirs (5). https://doi.org/10.4000/dms.646

Hangs, Ryan D.; Schoenau, Jeff J.; Van Rees, Kenneth C. J.; Bélanger, Nicolas, & Volk, Timothy A. (2014). Leaf litter decomposition and nutrient release characteristics of several willow varieties within short-rotation coppice plantations in Saskatchewan, Canada. Bioenergy Research, 7 (4), 1074-1090. https://doi.org/10.1007/s12155-014-9431-y

Bélanger, Nicolas; Carcaillet, Christopher; Padbury, Glenn A.; Harvey-Schafer, Alexis N., & Van Rees, Kenneth C. J. (2014). Periglacial fires and trees in a continental setting of Central Canada, Upper Pleistocene. Geobiology, 12 (2), 109-118. https://doi.org/10.1111/gbi.12076

Routhier, Martine; Lafleur, Benoit, & Bélanger, Nicolas (2014). Accumulation des stocks de carbone dans les sols sous des cultures bioénergétiques de Populus spp., Salix spp. et Panicum Virgatum. Vertigo, 14 (2). https://doi.org/10.4000/vertigo.15076

Henri, France (2014). Les environnements personnels d’apprentissage, étude d’une thématique de recherche en émergence. Les Environnements Personnels d’Apprentissage : entre description et conceptualisation. Numéro spécial de Sciences et Technologies de l’Information et de la Communication pour l’Éducation et la Formation (STICEF), 21, 121-147.

Tremblay, Rémy; Hardwick, Susan, & O'Neill, Jamie (2014). Academic Migration at the Canada–US Border. American Review of Canadian Studies, 44 (1), 118-134. https://doi.org/10.1080/02722011.2014.885541

Paquette, Gilbert, & Miara, Alexis (2014). Managing Open Educational Resources on the Web of Data. (IJACSA) International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 5 (8).

Vallières, Évelyne F.; Peltzer, Karl; Kouabenan, Rémi Dongo; Koménan, Denis Dagou; Abdellaoui, Sid; Azoh, François Joseph; McDuff, Pierre; Bergeron, Jacques, & MBaye, Safiétou (2014). HIV risk after release from prison: A pilot case-control study in Canada, France, Ivory Coast and South Africa. Journal of Psychology in Africa, 24 (3), 225-231. https://doi.org/10.1080/14330237.2014.906079

Dodeler, Nadia, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Travailler plus longtemps? Les pratiques de conciliation-emploi-famille/vie personnelle dans la perspective d’une diversité de parcours de vie. Questions de Management, 2014/2 (6), 91-110. https://doi.org/10.3917/qdm.142.0091

Ritz, Stacey A.; Antle, David M.; Côté, Julie; Deroy, Kathy; Fraleigh, Nya; Messing, Karen; Parent, Lise; St-Pierre, Joey; Vaillancourt, Cathy, & Mergler, Donna (2014). First steps for integrating sex and gender considerations into basic experimental biomedical research.. FASEB Journal : Official Publication of the Federation of American Societies for Experimental Biology, 28 (1), 4-13. https://doi.org/10.1096/fj.13-233395

Alberio, Marco, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). De la vision à l’action : la performance dans les entreprises d’insertion du Québec. ANSERJ (Canadian Journal of Nonprofit and Social Economy Research / Revue canadienne de recherche sur les OBSL et l’économie sociale), 5 (1), 21-40.

Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Conciliation emploi-famille et porosité des temps sociaux chez les avocats et les avocates : des stratégies de report et d’intensification pour arriver à concilier?. Canadian Journal of Women and the Law / Revue Femmes et Droit, 26 (2), 402-426. https://doi.org/10.3138/cjwl.26.2.08

Legault, Marie-Josée (2014). Gestion de projets, salariés sans sécurité, subordination avec risque !. Revue de la Ligue des droits et libertés (LDL), 33 (2), 27-29.

Legault, Marie-Josée (2014). Économie du savoir, gestion de projets et relations de travail. Vigie RT (92).

Urbani, Errico; Roux, Dominic, & Legault, Marie-Josée (2014). Effects of Institutionalized Culture of Out-of-Court Settlement of Labour Disputes in Quebec on Access to Justice and Effectiveness of Labour Law. Revue de droit comparé du travail et de la sécurité sociale (3), 74-83.

Pelletier, Patrick (2014). L'apport des sciences de la gestion à la compréhension du phénomène de la formation à distance et en ligne. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 11 (2), 52-71.

Dutot, Vincent; Bergeron, François, & Raymond, Louis (2014). Information management for the internationalization of SMEs: An exploratory study based on a strategic alignment perspective. International Journal of Information Management, 34 (5), 672-681. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2014.06.006

Alberio, Marco, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Les entreprises d’insertion dans la sortie de crise : entre mission sociale, activité économique et relation avec les pouvoirs publics. Télescope, 20 (1), 128-149.

Tremblay, Diane-Gabrielle; Klein, Juan-Luis, & Rochman, Juliette (2014). Le développement économique communautaire et la cohésion sociale : le cas du cinéma Beaubien à Montréal. Cahiers du CIRTES hors série (4), 21-40.

Ilama, Ilda Ilse, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Conciliation travail-famille et vie personnelle chez les préposés aux aînés à domicile : enjeux et analyse fondée sur une perspective de genre. Interventions économiques/Papiers in Political Economy (51).

Lazzari Dodeler, Nadia, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Conciliation emploi-famille et horaires chez les paramédics (ambulanciers): des différences selon l'âge et le genre. Management et avenir (73), 171-187.

Joan Casademont, Anna (2014). El espíritu del coleccionista. Revista de Museología. Publicación científica al servicio de la comunidad museológica. (61).

Joan Casademont, Anna (2014). On the elements activating the transmission of specialized knowledge in verbs. Terminology. International Journal of Theoretical and Applied Issues in Specialized Communication, 20 (1), 92-116. https://doi.org/10.1075/term.20.1.05joa

Harvey, Léon; Hébert, Marie-Hélène, & Simard, Catherine (2014). Qualités des dossiers universitaires : analyse d'un programme de formation en enseignement. Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur, 30 (3).

Hébert, Marie-Hélène; Valois, Pierre; Scallon, Gérard, & Frenette, Éric (2014). Fiabilité d'un dispositif d'évaluation de l'habileté à déterminer le résultat d’une chaîne d'opérations chez des élèves québécois du secondaire. Mesure et évaluation en éducation, 37 (1), 21-41.

Filotas, E.; Parrott, L.; Burton, P.J.; Chazdon, R.L.; Coates, K.D.; Coll, L.; Haeussler, S.; Martin, K.; Nocentini, S.; Puettmann, K.J.; Putz, F.E.; Simard, S.W., & Messier, C. (2014). Viewing forests through the lens of complex systems science. Ecosphere, 5 (1), 1.

Paquette, Gilbert (2014). A Competency-Based Ontology for Learning Design Repositories. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 5 (1), 55-62.

Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Être parent et avocat : les défis de la conciliation travail-famille pour la progression professionnelle. Regards sur le travail, 10 (1), 1-13.

Vieru, Dragos, & Rivard, Suzanne (2014). Organizational identity challenges in a post-merger context: A case study of an information system implementation project. International Journal of Information Management, 34 (3), 381-386. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2014.02.001

Vieru, Dragos; Rivard, Suzanne, & Dutot, Vincent (2014). Insights from a review of the literature on post-merger information systems/information technology integration. International Business Research, 7 (7), 23-35. https://doi.org/10.5539/ ibr.v7n7p 23

Amichev, Beyhan Y.; Hangs, Ryan D.; Konecsni, Sheala M.; Stadnyk, Christine N.; Volk, Timothy A.; Bélanger, Nicolas; Vujanovic, Vladimir; Schoenau, Jeff J.; Moukoumi, Judicaël, & Van Rees, Kenneth C. J. (2014). Willow short-rotation production systems in Canada and Northern United States: A review. Soil Science Society of America Journal, 78 (S1), S168-S181. https://doi.org/10.2136/sssaj2013.08.0368nafsc

Leśniewska, Justyna, & Pichette, François (2014). Songs vs. stories: impact of input sources on ESL vocabulary acquisition by preliterate children. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 1-17. https://doi.org/10.1080/13670050.2014.960360

Pichette, François; Béland, Sébastien; De Serres, Linda, & Lafontaine, Marc (2014). Psychometric Validation of the Sentence Verification Technique to assess L2 reading comprehension ability. The Quantitative methods for Psychology, 10 (2), 95-106.

Bissonnette, Steve, & St-Georges, Normand (2014). Implantation du Soutien au comportement positif (SCP) dans les écoles québécoises Influence des directions d’écoles. Canadian Journal of School Psychology, 29 (3), 177-194. https://doi.org/10.1177/0829573514542219

Racette, Nicole; Poellhuber, Bruno, & Fortin, Marie-Noëlle (2014). Dans les cours à distance autorythmés : la difficulté de communiquer. Distances et médiations des savoirs (7).

Lemire, Daniel, & Kaser, Owen (2014). Strongly universal string hashing is fast. Computer Journal, 57 (11), 1624-1638. https://doi.org/10.1093/comjnl/bxt070

Bissonnette, Steve (2014). Efficacité des écoles et leadership des directions : L'un ne va pas sans l'autre!. Education Canada, 54 (5), 36-37.

Paquette, Gilbert; Miara, Alexis, & Bergeron, Frédéric (2014). COMETE – An Educational Search Engine on the Web of Linked Data. Bulletin of the Technical Committee on Learning Technology, 16 (4), 2-5.

Hangs, Ryan D.; Schoenau, Jeff J.; Van Rees, Kenneth C. J.; Bélanger, Nicolas; Volk, Timothy, & Jensen, Thomas (2014). First rotation biomass production and nutrient cycling within short-rotation coppice willow plantations in Saskatchewan, Canada. Bioenergy Research, 7 (4), 1091-1111. https://doi.org/10.1007/s12155-014-9452-6

Viau, Joanie, & Carignan, Isabelle (2014). Relation entre l’enseignement explicite des stratégies de lecture et le degré de compréhension d’élèves de 4e année du primaire. Revue canadienne de l’éducation, 37 (4), 1-28.

Arcand, Marie-Soleil; Dion, Éric; Lemire-Théberge, Léonie; Guay, Marie-Hélène; Barrette, Anne; Gagnon, Vickie; Caron, Pier-Olivier, & Fuchs, Douglas (2014). Segmenting texts into meaningful word groups: beginning readers’ prosody and comprehension. Scientific Studies of Reading, 18 (3), 208–223. https://doi.org/10.1080/10888438.2013.864658

Bergeron, Claude (2014). Inflation, Risk, and Equilibrium Asset Returns. International Research Journal of Finance and Economics, 119, 140-148.

Bucsa, Gigel; Haven, Émanuel; Jovanovic, Franck, & Schinckus, Christophe (2014). The optimal hedge ratio in option pricing: The case of exponentially truncated Lévy stable distribution. Theoretical Economics Letters, 4, 760-766.

Caron, Mélinda (2014). Les études sur les femmes et le genre. Dix-huitième siècle, 46, 219-234. https://doi.org/10.3917/dhs.046.0219

Caron, Pier-Olivier (2014). La loi généralisée de l’appariement : une simulation de Monte-Carlo. Acta Comportamentalia, 22 (2), 169-179.

Caron, Pier-Olivier; Forget, Jacques, & Leroux-Boudreault, Ariane (2014). Les applications de la sensibilité sociale en contexte éducatif. Journal de Thérapie Comportementale et Cognitive, 24 (4), 144-150. https://doi.org/10.1016/j.jtcc.2014.07.004

Caron, Pier-Olivier; Royer, Francois, & Forget, Jacques (2014). La sensibilité sociale : une recension critique. Acta Comportamentalia, 22 (3), 334-351.

De Matos Alves, Artur (2014). Jacques Ellul’s “Anti-Democratic Economy:” Persuading Citizens and Consumers in the Information Society. tripleC: Communication, Capitalism & Critique, 12 (1), 169-201. https://doi.org/10.31269/triplec.v12i1.465

Fillion, Myriam; Blais, Jules; Yumvihoze, Emmanuel; Nakajima, Maya; Workman, Peter; Osborne, Geraldine, & Chan, Hing Man (2014). Identification of environmental sources of lead exposure in Nunavut (Canada) using stable isotope analyses. Environment International, 71, 63-73. https://doi.org/10.1016/j.envint.2014.06.004

Fillion, Myriam; Laird, Brian; Douglas, Vasiliki; Van Pelt, Linda; Archie, Diane, & Chan, Hing Man (2014). Development of a strategic plan for food security and safety in the Inuvialuit Settlement Region, Canada. International Journal of Circumpolar Health, 73 (1), 25091. https://doi.org/10.3402/ijch.v73.25091

Kpanake, Lonzozou; Sorum, Paul, & Mullet, Etienne (2014). Togolese Lay People’s and Health Professionals’ Views about the Acceptability of Physician-Assisted Suicide. Journal of Medical Ethics, 40, 621-624.

Leroux-Boudreault, Ariane; Forget, Jacques, & Caron, Pier-Olivier (2014). Une analyse picoéconomique de l’attention à la tâche d’écoliers et de l’attention de l’enseignant. Acta Comportamentalia, 22 (1), 73-88.

Plante, Patrick (2014). Pour une problématisation de la technologie en éducation : propositions théoriques pour un espace pédagogique alternatif de la technologie - Une synthèse. Adjectif.net.

Scaillerez, Arnaud, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Numérique, télétravail, développement des territoires ruraux. Analyse et résultats des politiques publiques québécoises. Économie et Solidarités, 44 (1-2), 103-121. https://doi.org/10.7202/1041607ar

Tawfik, Mohamed; Salzmann, Christophe; Gillet, Denis; Lowe, David; Saliah-Hassane, Hamadou; Sancristobal, Elio, & Castro, Manuel (2014). Laboratory as a Service (LaaS): a Model for Developing and Implementing Remote Laboratories as Modular Components. International Journal of Online Engineering (iJOE), 10 (4).

Book Sections

Sale, Arthur; Couture, Marc; Rodrigues, Eloy; Carr, Leslie, & Harnad, Stevan (2014). Open access mandates and the ‘fair dealing’ button. In Coombe, Rosemary J., & Wershler, Darren (Ed.), Dynamic fair dealing: Creating Canadian culture online. Toronto, Canada : University of Toronto Press.

Chasserio, Stéphanie, & Legault, Marie-Josée (2014). Gestion de projets - (Project management). In Zawieja, Philippe, & Guarnieri, Franck (Ed.), Dictionnaire des risques psycho-sociaux (p. 337-341). Paris : Éditions du Seuil.

Paquette, Gilbert (2014). Technology-based instructional design: Evolution and major trends. In Spector, M.; Merrill, D.; Elen, J., & Bishop, M. J. (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (p. 661-671). New-York, NY : Springer. ISBN 978-1-4614-3184-8 https://doi.org/10.1007/978-1-4614-3185-5_53

Tremblay, Diane-Gabrielle (2014). Quebec’s Policies for Work-Family Balance: A Model for Canada?. In Fox, Bonnie (Ed.), Family Patterns, Gender Relations (4th ed.) (p. chapter 29). Toronto : Oxford University Press.

Jebli, Fedwa, & Vieru, Dragos (2014). Interculturality and virtual teams in IT offshoring context: A social regulation theory perspective. In Kotlarsky, Julia; Oshri, Ilan, & Willcocks, Leslie P. (Ed.), Governing sourcing relationships. A collection of studies at the country, sector and firm level (p. 1-17). Switzerland : Springer International Publishing, coll. « Lecture Notes in Business Information Process », no 195. ISBN 978-3-319-11367-8 ; 978-3-319-11366-1

Basque, Josianne (2014). Préface. In Potvin, Claude; Power, Thomas Michael, & Ronchi, Anne (Ed.), La formation en ligne : les conseillers et ingénieurs pédagogiques - 20 études de cas (p. XVII-XX). Québec, Canada : Presses de l'Université Laval. ISBN 978-2-7637-2097-5

Bourdeau, Jacqueline, & Balacheff, Nicolas (2014). Technology-Enhanced Learning : From Thesaurus and Dictionary to Ontology. In Jovanovic, Jelena, & Chiong, Raymond (Ed.), Technological and Social Environments for Interactive Learning (p. 1-33). Santa Rosa, États-Unis : Informing Science Press. ISBN 978-1-932886-73-3

Drolet, Lauriane; Valois, Philippe; Forget, Jacques, & Caron, Pier-Olivier (2014). Perfectionism and academic achievement in a sample of children from a regular school program context. In Pracana, Clara (Ed.), Psychology Applications & Developments (p. 193-201). Lisbon, Portugal : inScience Press. ISBN 978-989-97866-9-1

Gérin-Lajoie, Serge (2014). Être conseiller ou conseillère pédagogique, un travail d’innovation et de confiance. In Potvin, Claude; Power, Thomas Michael, & Ronchi, Anne (Ed.), La formation en ligne. Les conseillers et ingénieurs pédagogiques. 20 études de cas (p. 293-312). Québec : Presses de l'Université Laval. ISBN 9782763720975

Savard, Isabelle (2014). Soutenir la mise en place d’un programme de maîtrise en pédagogie universitaire des sciences de la santé offert à distance par et pour la diversité. In Potvin, Claude; Power, Michael, & Ronchi, Anne (Ed.), La formation en ligne : les conseillers et ingénieurs pédagogiques, 20 études de cas (p. 413-428). Québec, Canada : Presses de l’Université Laval. ISBN 978-2-7637-2097-5

Papers in Conference Proceedings

Psyché, Valéry; Kalemjian, Alexandre; Mozes, Jules; Maurice, Céline; Poirier, Pierre; Bourdeau, Jacqueline, & Nkambou, Roger (2014). GYM-Author: Generation Of Self-Learning Exercises In Philosophy. In Proceedings of the CHI 2014 Learning Innovation at Scale workshop.

Psyché, Valéry; Bourdeau, Jacqueline; Mozes, Jules; Kalemjian, Alexandre; Poirier, Pierre; Nkambou, Roger; Miquelon, Alexie, & Maurice, Céline (2014). Opening the Door to Philosophy for teachers with GYM-Author. In Proceedings of the 12th International Conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS).

Mezghani, Neila; Toumi, Mohamed; Fuentes, Alexandre; Mitiche, Amar; Hagemeister, Nicola, & De Guise, Jacques A. (2014). Knee kinematic signals clustering for the Identification of sagittal and transverse gait patterns. In Proceedings of the International conference on Computing Technology and Information Management (p. 249-253). Dubai : SDIWC Digital Library. ISBN 978-0-9891305-5-4

Blouin, Joanie; Mezghani, Neila; Cooke, T; Brean, M, & Fuentes, Alexandre (2014). Correlation between knee 3D kinematic parameters during gait and patellofemoral osteoarthritis radiographic grading scale. Abstract published in Osteoarthritis and Cartilage, 22, S97-S98.

Basque, Josianne; Ruelland, Diane, & Lavoie, Marie-Claude (2014). Un outil informatisé d'autodiagnostic des compétences informationnelles destiné aux étudiants universitaires. In Actes du XXVIIIe colloque de l'Association internationale de pédagogie universitaire (AIPU). Association internationale de pédagogie universitaire.

Bouachir, Wassim, & Bilodeau, Guillaume-Alexandre (2014). Structure-aware keypoint tracking for partial occlusion handling. In Proceedings of the IEEE Winter Conference on Applications of Computer Vision (WACV) (p. 877 - 884). IEEE. https://doi.org/10.1109/WACV.2014.6836011

Wassa Mballo, M.-H.; Hotte, Richard; Diop, Alassane, & Niang, Ibrahima (2014). Mobile learning, a solution to vocational training in Senegal. In Proceedings of the International Conference on Web & Open Access to Learning (ICWOAL 2014). Dubai, United Arab Emirates : IEEE.

Kedowide, Colombiano; Gouin-Vallerand, Charles, & Vallières, Évelyne F. (2014). Recognizing blind spot check activity with car drivers based on decision tree classifiers. In Proceedings of the Twenty-Eighth AAAI Conference on Artificial Intelligence (AAAI-14). Québec, Canada.

Gouin-Vallerand, Charles, & Mezghani, Neila (2014). An Analysis of the Transitions between Mobile Application Usages based on Markov Chains. In Proceedings of the 2014 ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing (Ubicomp'14) (p. 373-378). New York, NY, USA : ACM. https://doi.org/10.1145/2638728.2641700

Hombourger-Barès, Sabrina (2014). Orchestrer une proposition de valeur de lien par le design expérientiel des espaces de vente physiques : le cas Photo Station. In Actes du 17ème Colloque Étienne Thil.

Gagné, Jean (2014). Rétablissement et appropriation du pouvoir : quelques enjeux brouillent le consensus. In Oldenhove, Etienne (Ed.), Actes du colloque international francophone. Communautés thérapeutiques : aussi intempestives que nécessaires. Bruxelles, Belgique : Maison du Wolvendael.

Chambi, Samy; Lemire, Daniel, & Godin, Robert (2014). Roaring bitmap : nouveau modèle de compression bitmap. In Actes des 10e journées francophones sur les Entrepôts de Données et l'Analyse en Ligne.

Li, Jing; Yan, Yuhong, & Lemire, Daniel (2014). Full Solution Indexing Using Database for QoS-aware Web Service Composition. In Proceedings of the IEEE International Conference on Services Computing (p. 99 - 106). IEEE. ISBN 978-1-4799-5065-2 https://doi.org/10.1109/SCC.2014.22

Piette, Isabelle; Rouleau, Linda, & Basque, Joëlle (2014). Credibility and Defamiliarization in Strategic Plans: a Narrative Analysis. In Academy of Management Proceedings, vol. 2014, no 1 (p. 1021-1026). ISBN 2151-6561 https://doi.org/10.5465/ambpp.2014.91

Psyché, Valéry; Kalemjian, Alexandre; Mozes, Jules; Miquelon, Alexie; Maurice, Céline; Poirier, Pierre; Nkambou, Roger, & Bourdeau, Jacqueline (2014). Le GYM-Tuteur : un système informatisé ludique d'autoapprentissage dans le domaine de la philosophie. In Frasson, Claude; Labat, Jean-Marc; Gandon, Fabien; Cassagne, David; Jonquet, Clement; Cerri, Stefano A., & Pujas, Philippe (Ed.), Actes de la 9ème conférence des Technologies de l’Information et de la Communication pour l’Enseignement (TICE 2014). (p. 174-179). Béziers, France.

Savard, Isabelle (2014). Longitudinal monitoring in residency programs (in collaboration with Poitras, Julien). In Abstract Book of the AMEE 2014 Conference: Inspire...and be inspired (p. 684). Milan, Italy : Association for Medical Education in Europe (AMEE).

Savard, Isabelle; Bourdeau, Jacqueline, & Paquette, Gilbert (2014). Using Design Based Research to develop tools to help instructional designers with cultural adaptation. In Chick, Nancy, & Poole, Gary (Ed.), Actes de la International Society for the Scholarship of Teaching and Learning: Nurturing Passion and Creativity in Teaching and Learning (p. 164). Québec, Canada.

Savard, Isabelle; Paquette, Gilbert, & Bourdeau, Jacqueline (2014). An Advisor System for Cultural Adaptation in Instructional Design. In Proceedings of the Fifth International Workshop on Culturally-Aware Tutoring Systems (CATS2014). Hawaï, United-States.

Conference papers (unpublished)

Basque, Josianne (2014). La cartographie des connaissances au service de l'approche programme en enseignement supérieur. Paper presented at the 28e congrès de l'AIPU (Association internationale de pédagogique universitaire), Mons, Belgique.

Miquelon, Alexie; Psyché, Valéry; Kalemjian, Alexandre; Poirier, Pierre; Nkambou, Roger; Bourdeau, Jacqueline; Mozes, Jules; Maurice, Céline, & Messier, Geneviève (May 2014). Le Gymnase Philosophique ou l’élaboration d’un didacticiel pour répondre aux difficultés des étudiants du niveau collégial en lecture et écriture de textes philosophiques. Paper presented at the Congrès de l’ACFAS, Montréal, Québec.

Psyché, Valéry; Maurice, Céline; Kalemjian, Alexandre; Bourdeau, Jacqueline; Nkambou, Roger; Poirier, Pierre; Mozes, Jules; Miquelon, Alexie, & Messier, Geneviève (Oct 2014). Le GYM-Tuteur: Une approche informatisée et ludique à l’autoapprentissage de la philosophie. Paper presented at the Colloque du CIRTA (Communauté pour l'Innovation et la Recherche sur les Technologies dans l'enseignement/Apprentissage), Sherbrooke, Québec.

Savard, Isabelle, & Poitras, Julien (2014). Longitudinal monitoring in residency programs. Poster presented at The International Conference on Residency Education: Residency Education and Care in the Digital Age, Toronto, Canada.

Books

Tremblay, Rémy, & Hardwick, Susan (Ed.). (2014). Transnational Borders, Transnational Lives: Academic Mobility at the Borderland. Québec : Presses de l'Université du Québec. ISBN 978-2-7605-3911-2

Landry, Normand (2014). Threatening democracy: SLAPPs and the Judicial Repression of Political Discourse. Black Point, Canada : Fernwood Publishing. ISBN 9781552666609

Reports

Edwards, Kate; Weststar, Johanna; Meloni, Wanda; Pearce, Celia, & Legault, Marie-Josée (2014). Developer satisfaction survey 2014. Summary report. International Game Developers Association (IGDA).

Dulipovici, Alina, & Vieru, Dragos (2014). Les Intranets et leur écosysteme : portrait des usages et meilleures pratiques (rapport de recherche). Montréal, Canada : CEFRIO.

Landry, Normand; Sénécal, Michel; Aubin, France, & George, Éric (2014). Luttes sociales et technologies médiatiques numériques : pratiques de mobilisation collective (Cahiers du CRICIS no 3). Montréal, Canada : « La gouvernance des systèmes de communication » (FRQSC – Soutien aux équipes de recherche, 2010-2015).

Lejeune, Michel, & Bernier, Amélie (2014). La reconnaissance des compétences des travailleurs immigrants qualifiés : une revue des tendances nationales et internationales pour mieux comprendre les politiques et les pratiques pour le Québec (Rapport de recherche). Québec : Ministère de l'Immigration de la Diversité et de l'Inclusion.

Doctoral Dissertations and Master's Theses

Savard, Isabelle (2014). Modélisation des connaissances pour un design pédagogique intégrant les variables culturelles (Doctoral dissertation, Télé-université, Canada). Advisor(s): Bourdeau, Jacqueline, & Paquette, Gilbert.

Belcourt, Claude (2014). Recherche de la mutualité ayant prévalu durant les sept premières années de l'instauration de l'encadrement par les pairs à partir des rapports produits par les pairs anciens (Master's thesis, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Deschênes, André-Jacques.

Tebourbi, Naïma (2014). Analyse des motivations des bailleurs de fonds impliqués dans le développement de l’Université Virtuelle Africaine. (Master's thesis, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Deschênes, André-Jacques, & Benessaieh, Afef.

Rampersad, Rubina Devi (2014). Distance education for national development: The case of the university of mauritius (Master's thesis, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Lavigne, Gilles, & Gagné, Pierre.

Hamelin, Lucie (2014). Maîtrise à distance pour les sages-femmes au Québec (Master's thesis, Télé-université, Québec, Canada). Advisor(s): Deschênes, André-Jacques.

Bouachir, Wassim (2014). Suivi d'objets par caractéristiques locales encodant la structure (Doctoral dissertation, École Polytechnique de Montréal, Montréal, Canada). Advisor(s): Bilodeau, Guillaume-Alexandre.

Lachapelle, Nathalie (2014). Management des compétences innovatrices des producteurs agricoles (Doctoral dissertation, Université du Québec à Montréal, Montréal, Canada). Advisor(s): Cloutier, Martin.

Hombourger-Barès, Sabrina (2014). La contribution du design de l'espace de vente à l'évolution du positionnement de l'enseigne : une analyse longitudinale (Doctoral dissertation, Université de Bourgogne). Advisor(s): Filser, Marc.

Bourdages-Sylvain, Marie-Pierre (2014). La mobilisation dans la littérature pédagogique managériale. Une analyse de contenu de manuels de formation (Doctoral dissertation, Cotutelle entre l'Université Laval et l'Université Paris-Descartes).

Plante, Patrick (2014). Pour une problématisation de la technologie en éducation : propositions théoriques pour un espace pédagogique alternatif de la technologie (Doctoral dissertation, Université Laval, Québec, Canada). Advisor(s): Fountain, Renée, & Daignault, Jacques.

This list was generated on Wed Jun 26 01:03:15 2019 EDT.