LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Technology-Enhanced Learning : From Thesaurus and Dictionary to Ontology [r-libre/785]

Bourdeau, Jacqueline et Balacheff, Nicolas (2014). Technology-Enhanced Learning : From Thesaurus and Dictionary to Ontology. Dans Jovanovic, Jelena et Chiong, Raymond (dir.), Technological and Social Environments for Interactive Learning (p. 1-33). Santa Rosa, États-Unis : Informing Science Press. ISBN 978-1-932886-73-3

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]  Microsoft Word - TELDICO4Rlibre.doc
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation)
 
Catégorie de document : Chapitres de livres
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : This chapter describes the creation and results of DICONTO, a conceptual structure which connects the elements of the Technology-Enhanced Learning (TEL) thesaurus via the OMNIBUS ontology. The expression Technology-Enhanced Learning has been in use for many years, predominantly in Europe, to designate a field of research aimed at improving learning by integrating current or innovative technologies. Is it a concept in and of itself, or is it a term used in the naming of a field? How can it be characterized so as to identify what it is comprised of? In this chapter, both the concept and the thesaurus are questioned, followed by an attempt to reconcile them.
Adresse de la version officielle : https://books.google.ie/books?id=rKMdAgAAQBAJ&prin...
Déposant: Bourdeau, Jacqueline
Responsable : Jacqueline Bourdeau
Dépôt : 27 nov. 2015 21:21
Dernière modification : 27 nov. 2015 21:21

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER