LogoTeluq
Français
Logo
Open access research
publication repository

DOCUMENTS DATED 2013

Up one level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 88.

Meyor, Catherine; Cavalli, Chiara, & Couture, Marc (2013). L’application informatique adisciplinaire : analyse d’une démarche de résolution de problème en vue d’un bilan des compétences. In Actes du VIIe colloque Questions de pédagogies dans l’enseignement supérieur. Les innovations pédagogiques en enseignement supérieur : pédagogies actives en présentiel et à distance (p. 431-436). Sherbrooke, Canada : Université de Sherbrooke.

Couture, Marc, & Cavalli, Chiara (2013). L’effet du caractère disciplinaire d’une simulation informatique sur les stratégies de résolution de problèmes ouverts. In Karsenti, Thierry; Dumouchel, Gabriel, & Collin, Simon (Ed.), Actes du congrès international TIC en éducation. Bilan, enjeux actuels et perspectives futures (p. 280-288). Montréal, Canada : Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante (CRIFPE).

Couture, Marc; Meyor, Catherine; Potvin, Patrice, & Riopel, Martin (2013). Simulations éducatives adisciplinaires et résolution de problèmes. In Karsenti, Thierry; Colllin, Simon, & Dumouchel, Gabriel (Ed.), Actes du congrès international TIC en éducation. Bilan, enjeux actuels et perspectives futures. Montréal, Canada : Centre de recherche interuniversitaire sur la formation et la profession enseignante.

Tremblay, Diane-Gabrielle (2013). Can Lawyers Take Parental Leaves and If So, with What Impacts? The Case of Québec. Employee Responsibilities and Rights Journal, 25 (3), 177-197.

Wu, Zhao Xin (2013). Un modèle computationnel d'intelligence culturelle ouvert et extensible (Doctoral dissertation, Université du Québec à Montréal, Canada). Advisor(s): Bourdeau, Jacqueline, & Nkambou, Roger.

Forissier, Thomas; Bourdeau, Jacqueline; Mazabraud, Yves, & Nkambou, Roger (2013). Modeling Context Effects in Science Learning:The CLASH Model. In Modeling and Using Context. Proceedings of the 8th International and Interdisciplinary Conference (CONTEXT 2013) (p. 330-335). Berlin, Heidelberg : Springer Verlag, coll. « Lecture Notes in Computer Science », vol. 8175. ISBN 978-3-642-40971-4

Fusulier, Bernard, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2013). Appartenances professionnelles et vie familiale : une entrée analytique particulière. Enfances, Familles, Générations (18), 1 - 16.

Gouin-Vallerand, Charles, & De La Cruz, J. Alberto-Montero (2013). Analysis of a Context-aware Recommender System Model for Smart Urban Environment. In Proceedings of the 1th International Conference on Advances in Mobile Computing & Multimedia (MoMM2013). New York, NY, USA : ACM.

Legault, Marie-Josée, & Ouellette, Marie-Soleil (2013). La mixité des unités d’accréditation au Québec. Regards sur le travail, 9 (2).

D'Amours, Martine, & Legault, Marie-Josée (2013). Highly skilled workers and employment risks: Role of institutions. Labour Studies Journal, 38 (2), 89 - 109. https://doi.org/10.1177/0160449X13495920

Legault, Marie-Josée (2013). IT firms’ working time (de)regulation model. Work, Organization, Labour and Globalisation, 7 (1), 76-94.

Legault, Marie-Josée, & Chasserio, Stéphanie (2013). La professionnalisation de la gestion de projets et ses effets d’exclusion. Recherches féministes, 26 (1).

Legault, Marie-Josée (2013). Les nouveaux enjeux de relations de travail face à la gestion de projets. Revue Vie économique, 4 (4).

Legault, Marie-Josée (2013). Équité en emploi - Équité salariale. Québec : Presses de l'Université du Québec, coll. « Gestion des ressources humaines et relations industrielles ». ISBN 978-2-7605-3719-4

Mezghani, Neila; Fuentes, Alexandre; Gaudreault, Nathaly; Mitiche, Amar; Aissaoui, Rachid; Hagemeister, Nicola, & De Guise, Jacques A. (2013). Identification of knee frontal plane kinematic patterns in normal gait by principal component analysis. Journal of Mechanics in Medicine and Biology, 13 (3), 284-291. https://doi.org/10.1142/S0219519413500267

Laroche, Elena; Dionne-Proulx, Jacqueline, & Legault, Marie-Josée (2013). Gestion de la santé et de la sécurité au travail. Montréal : Chenelière éducation. ISBN 978-2-7650-3441-4

Gagné, Jean; Clément, Michèle; Godrie, Baptiste, & Lecomte, Yves (2013). La voix et le savoir des personnes avec une expérience vécue des problèmes de santé mentale dans le comité aviseur du CSSS Jeanne-Mance (in collaboration with Blais, Denise M.; Caron, Sylvain; Robb, Sally, & Turcotte, Pierre) (rapport de recherche). Centre de recherche de Montréal sur les inégalités sociales et les discriminations et les pratiques Alternatives de citoyenneté. Centre Affilié Universitaire du CSSS Jeanne-Mance.

Gaudreault, Nathaly; Fuentes, Alexandre; Mezghani, Neila; Gauthier, Virginie O., & Turcot, Katia (2013). Relationship between knee walking kinematics and muscle flexibility in runners. Journal of sport rehabilitation, 22 (4), 279-287. https://doi.org/10.1123/jsr.22.4.279

Phan, Philippe; Mezghani, Neila; Wai, Eugene K.; De Guise, Jacques A., & Labelle, Hubert (2013). Artificial neural networks assessing adolescent idiopathic scoliosis : comparison with Lenke classification. Spine Journal, 13 (11), 1527-1533. https://doi.org/10.1016/j.spinee.2013.07.449

Bilodeau-Gauthier, Simon; Paré, David; Messier, Christian, & Bélanger, Nicolas (2013). Root production of hybrid poplars and nitrogen mineralization improve following mounding of boreal Podzols. Canadian Journal of Forest Research, 43 (12), 1092-1103. https://doi.org/10.1139/cjfr-2013-0338

Mezghani, Neila; Gaudreault, Nathaly; Ayoubian, Leyla; Fuentes, Alexandre; Mitiche, Amar; Hagemeister, Nicola, & De Guise, Jacques A. (2013). Identification des patrons de la cinématique du genou par une analyse en composantes principales. In Actes de la conférence en Traitement et l'analyse de l’information (TAIMA). Hammamet, Tunisie.

Habli, Amine; Mezghani, Neila; Fuentes, Alexandre, & Benazza, Amel (2013). Classification de pathologies du genou en se basant sur la carte de douleur ePKPM. In Actes de la conférence en Traitement et l'analyse de l’information (TAIMA). Tunisie.

Chen, Ching-Chih; Beauregard, Frieda; Côté, Benoît; Bélanger, Nicolas; Courchesne, François, & Hendershot, William H. (2013). Partitioning of the source of leaf calcium of American beech and sugar maple using leaf Ca/Sr ratios: A predominantly surficial but variable depth of Ca uptake. Plant and Soil, 373 (1-2), 229-242. https://doi.org/10.1007/s11104-013-1787-9

Ens, Joel; Farrell, Richard E., & Bélanger, Nicolas (2013). Early effects of afforestation with willow (Salix purpurea, “Hotel”) on soil carbon and nutrient availability. Forests, 4 (1), 137-154. https://doi.org/10.3390/f4010137

Ens, Joel; Farrell, Richard E., & Bélanger, Nicolas (2013). Effects of edaphic conditions on site quality for Salix purpurea ‘Hotel’ plantations across a large climatic gradient in Canada. New Forests, 44 (6), 899-918. https://doi.org/10.1007/s11056-013-9384-6

Lafleur, Benoit; Paré, David; Claveau, Yves; Thiffault, Évelyne, & Bélanger, Nicolas (2013). Influence of afforestation on soil: The case of mineral weathering. Geoderma, 202-3, 18-29. https://doi.org/10.1016/j.geoderma.2013.03.004

Ziam, Saliha; Landry, Réjean, & Amara, Nabil (2013). Supporting absoptive capacity for knowledge brokers : evidence of canadian health organizations. International Journal of Innovation and Technology Management, 10 (3). https://doi.org/10.1142/S0219877013400142

Wu, Zhao Xin; Nkambou, Roger, & Bourdeau, Jacqueline (2013). Building a cultural intelligence decision support system with soft-computing. International Journal on Advances in Intelligent Systems, 6 (1-2), 136-150.

Jeunesse, Christophe, & Henri, France (2013). L’autoformation au sein des réseaux ou l’autodidaxie 2.0. In Cyrot, P.; Cristol, D., & Jeunesse, C. (Ed.), Les aspects sociaux de l’autoformation (p. 159-215). Lyon, France : Éditions Chronique Sociale.

Papi, Cathia (2013). De la pertinence de l’étude des TICE par les SHS. Communication et organisation (43), 183-192.

Wu, Zhao Xin; Bourdeau, Jacqueline, & Nkambou, Roger (2013). A Synergic Neuro-Fuzzy Evaluation System in Cultural Intelligence. In Walker, Erin, & Looi, Chee-Kit (Ed.), Proceedings of the Workshops at the 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED), vol. 5. Memphis, TN.

Moukoumi, Judicaël; Hynes, Russell K.; Dumonceaux, Timothy J.; Town, Jennifer, & Bélanger, Nicolas (2013). Characterization and genus identification of rhizobial symbionts from Caragana arborescens in western Canada. Canadian Journal of Microbiology, 59 (6), 399-406. https://doi.org/10.1139/cjm-2013-0158

Basque, Josianne, & Rogozan, Delia (2013). Vers une méthode d’ingénierie de l’approche-programme en enseignement supérieur. In Actes du VIIe colloque Questions de pédagogies dans l’enseignement supérieur" (QPES). Les innovations pédagogiques en enseignements supérieur : Pédagogies actives en présentiel et à distance (p. 578-588). Sherbrooke, Canada.

Callies, Sophie; Basque, Josianne; Beaudry, Éric, & Sola, Nicolas (2013). Vers une architecture de génération automatique de scénarios pédagogiques pour les jeux sérieux éducatifs (JSÉ). In Sanchez, Éric, & Emin-Martinez, Valérie (Ed.), Actes de l’Atelier « Serious games, jeux épistémiques numériques ». Méthodologies de recherche pour l’étude des interactions (colloque EIAH) (p. 4-8). Toulouse, France.

Vieru, Dragos, & Trudel, Marie-Claude (2013). Unpredictable reconfigurations: The dilemma of the post-merger information systems integration. International Journal of Social and Organizational Dynamics in IT, 3 (1), 47-60. https://doi.org/10.4018/ijsodit.2013010104

Racette, Nicole; Sauvé, Louise; Bourgault, Normand; Berthiaume, Denise, & Roy, Marie-Michèle (2013). Les mécanismes de sollicitation à la demande d'aide privilégiés par les étudiants du postsecondaire. Revue internationale de pédagogie de l’enseignement supérieur (RIPES), 29 (2).

Darchen, Sébastien, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2013). The local governance of culture-led regeneration projects: a comparison between Montreal and Toronto. Urban Research & Practice, 6 (2), 140-157. https://doi.org/10.1080/17535069.2013.808433

Grodent, Françoise, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2013). La conciliation vie privée-vie professionnelle des gestionnaires hommes et femmes : le cas d'une société de transport québécoise. @GRH (6), 117-147. https://doi.org/10.3917/grh.131.0117

Pilon, Sylvianne, & Tremblay, Diane-Gabrielle (2013). The Geography of Clusters: The Case of the Video Games Clusters in Montreal and in Los Angeles. Urban Studies Research, 2013, 1-9. https://doi.org/10.1155/2013/957630

Guàrdia, Lourdes; Maina, Marcelo, & Sangrà, Albert (2013). MOOC design principles: A pedagogical approach from the learner’s perspective. eLearning Papers (33).

Pichette, François; De Serres, Linda, & Lafontaine, Marc (2013). Mise sur pied d’une mesure de la compréhension de textes en langue seconde. Nouveaux c@hiers de la recherche en éducation, 16 (2), 1-28. https://doi.org/10.7202/1029140ar

Rapanta, Chrysi; Maina, Marcelo; Schadewitz, Nicole, & Bacchelli, Alberto (2013). Team Design Communication Patterns in e-Learning Design and Development. Educational Technology Research and Development, 61 (4), 581-605. https://doi.org/10.1007/s11423-013-9306-5

Croteau, Anne-Marie; Bergeron, François, & Dubsky, Jason (2013). Contractual and consensual profiles for an interorganizational governance of information technology. International Business Research, 6 (9), 30-43.

Pelletier, Patrick (2013). La logique institutionnelle d'appropriation du concept ThinkPad University: le cas des écoles et facultés de gestion québécoises francophones (1996-2010). Revue canadienne d’enseignement supérieur, 43 (1), 63-79.

Esposito, Antonella; Sangrà, Albert, & Maina, Marcelo (2013). How Italian PhD students reap the benefits of institutional resources and digital services in the open Web. In Gómez Chova, L.; López Martínez, I., & Candel Torres, I. (Ed.), INTED2013 Proceedings (p. 6490-6500). Valencia, Espagne : International Association of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 978-84-616-2661-8

Rocha, Pedro; Maina, Marcelo, & Sangrà, Albert (2013). Marco de referencia para la evaluación y aseguramiento de los programas de aprendizaje en línea a nivel superior. In Moreira Teixeira, Antonio; Bengochea, Luis, & Ramón Hilera, José (Ed.), Para uma Formação Virtual Acessível e de Qualidade (p. 360-368). Lisbonne, Portugal : Universidad de Lisboa. ISBN 978-989-8553-18-8

Raymond, Louis; Bergeron, François, & Croteau, Anne-Marie (2013). Innovation Capability and Performance Of Manufacturing Smes : The Paradoxical Effect of IT Integration. Journal of Organizational Computing & Electronic Commerce, 23 (3), 249-272. https://doi.org/10.1080/10919392.2013.807714

Richard, Mario, & Bissonnette, Steve (2013). Le cours en ligne L’enseignement efficace : fondements et pratiques. Vers un changement de paradigme en formation continue des enseignants? Une étude exploratoire.. Formation et profession, 21 (2), 92-104.

Gagné, Jean, & Poirier, Mario (2013). Vieillir dans la rue. Relations (767), 33-35.

Gagné, Jean; Clément, Michèle; Lecomte, Yves; Godrie, Baptiste; M. Blais, Denise, & Caron, Sylvain (2013). L’inclusion de la participation publique en santé mentale : la rencontre des savoirs. Revue du CRÉMIS, 6 (1), 33-38.

Papi, Cathia, & Dauphin, Florian (2013). La formation à distance : une voie vers plusieurs formes de professionnalisation ?. Éducation permanente (5), 101-114.

Papi, Cathia (2013). Richesse du tutorat de pairs dans une formation hybride. Analyse de l'activité des moniteurs C2i. In Le tutorat de pairs dans l'enseignement supérieur. Enjeux institutionnels, technopédagogiques, psychosociaux et communicationnels. (p. 141-158). Paris : L'Harmattan. ISBN 978-2-343-00414-3

Grenon, Vincent; Larose, François, & Carignan, Isabelle (2013). Réflexions méthodologiques sur l'étude des représentations sociales : rétrospectives de recherches antérieures. Phronesis, 2 (2-3), 43-49. https://doi.org/10.7202/1018072ar

Carignan, Isabelle, & Létourneau, Marie-Daphné (2013). Comment expérimenter le « caucus littéraire » en salle de classe. Vivre le primaire, 26 (4), 18-19.

Carignan, Isabelle; Beauregard, France, & Quick, Robin L. (2013). Comment la communauté peut-elle jouer un rôle important dans un projet de littératie familiale. Vivre le primaire, 26 (3), 35-36.

Bouachir, Wassim, & Bilodeau, Guillaume-Alexandre (2013). Visual face tracking: a coarse-to-fine target state estimation. In Proceedings of the International Conference on Computer and Robot Vision (CRV) (p. 45 - 51). IEEE. ISBN 9781467364096 https://doi.org/10.1109/CRV.2013.18

Poellhuber, Bruno; Anderson, Terry; Racette, Nicole, & Upton, Lorne (2013). Distance students' readiness for and interest in collaboration and social media. Paper published in Interactive Technology and Smart Education, 10 (1), 63-78. https://doi.org/10.1108/17415651311326455

Joan Casademont, Anna (2013). Les bases de dades de col·leccions de museus: Una revisió terminològica per a la recol·lecció eficaç d'informació. Terminàlia (7), 17-25.

Harvey, Léon; Hébert, Marie-Hélène, & Simard, Catherine (2013). Qualités métriques des résultats académiques universitaires. Revue canadienne de l’éducation, 36 (3), 160-183.

Gendron, Martin; Mélançon, Julie; Hébert, Marie-Hélène; Frenette, Éric, & Simard, Dominic (2013). Persévérance scolaire en Chaudière-Appalaches - Document synthèse tiré du rapport de recherche PSCA. Université du Québec à Rimouski - Campus de Lévis.

Gouin-Vallerand, Charles; Abdulrazak, Bessam; Giroux, Sylvain, & Dey, Anind K. (2013). A Context-aware Service Provision System for Smart Environments Based on the User Interaction Modalities. Journal of Ambient Intelligence and Smart Environments, 5 (1), 47-64.

Basque, Josianne (2013). Supporting continuous professional learning in the academic staff through expertise sharing. RUSC: Universities and Knowledge Society Journal, 10 (1), 294-311. https://doi.org/10.7238/rusc.v10i1.1572

Vieru, Dragos, & Trudel, Marie-Claude (2013). Too much or not enough. Information systems integration in post-merger context: A sociomaterial practice perspective. In Proceedings of the 46th Annual Hawaii Conference on System Sciences (HICSS) (p. 4596-4605). IEEE Computer Society. https://doi.org/10.1109/HICSS.2013.553

Morris, Annie; Lafontaine, Marc; Pichette, François, & De Serres, Linda (2013). Affective variables, parental involvement and competence among South Korean high school learners of English. Studies in Second Language Learning and Teaching, 3 (1), 13-45.

Gouin-Vallerand, Charles; Roy, Patrice; Abdulrazak, Bessam; Giroux, Sylvain, & Dey, Anind K. (2013). Intelligible software delivery in smart environments supported by a macro and micro context awareness model. Health and Technology, 3 (2), 139-151. https://doi.org/10.1007/s12553-013-0047-6

Webb, Hazel; Lemire, Daniel, & Kaser, Owen (2013). Diamond dicing. Data & Knowledge Engineering, 86. https://doi.org/10.1016/j.datak.2013.01.001

Henri, France (Sep 2013). Recherche sur les environnements personnels d’apprentissage comme domaine de recherche : de l’objet de recherche à l’objet scientifique. Paper presented at the Symposium sur les Environnements Personnels d’Apprentissage, Université de Genève.

Tremblay, Diane-Gabrielle, & Mascova, Éléna (2013). La gestion des temporalités familiales et domestiques et la carrière des avocats et avocates : différents modèles de conciliation ?. SociologieS.

Aung, Win; Alexander, Bennett; Saliah-Hassane, Hamadou, & Sandnes, Frode Eika (2013). INNOVATIONS 2013: World Innovations in Engineering Education and Research. Potomac, MD, USA : International Network for Engineering Education and Research (iNEER), coll. « World Innovations in Engineering Education and Research ». ISBN 978-0-9818868-4-8

Basque, Joëlle (2013). Creative sense-making practices in organizations with rigid sets of norms and predetermined shared meanings. In Actes du colloque Communiquer dans un monde de normes. L'information et la communication dans les enjeux contemporains de la " mondialisation " (p. 44-48). Lille : Université de Lille 3.

Basque, Joëlle (2013). Narrativité et temporalité dans la construction identitaire en contexte organisationnel (Doctoral dissertation, Université de Montréal, Montréal, Canada).

Bergeron, Claude (2013). Dividend Growth, Stock Valuation, and Long-Run Risk. Journal of Economics and Finance, 37 (4), 547-559. https://doi.org/10.1007/s12197-011-9196-5

Bergeron, Claude (2013). Dividend Sensitivity to Economic Factors, Stock Valuation, and Long-run Risk. Finance Research Letters, 10 (4), 184-195. https://doi.org/10.1016/j.frl.2013.07.004

Bernier, Amélie, & Pulido, Bibiana (2013). Formal cooperation mechanisms, technological changes, and vocational training. Innovation/Innovación/Inovação-RICE, 4 (1).

Careau, Emmanuelle; Savard, Isabelle, & Witteman, Holly (2013). Development of Interprofessional Graduate Health Professions Education Programs: Findings From a Needs Assessment. Medical Science Educator, 23 (3), 431-435. https://doi.org/10.1007/BF03341664

Caron, Pier-Olivier (2013). On applying the matching law to between-subject data. Animal Behaviour, 85 (4), 857-860. https://doi.org/10.1016/j.anbehav.2013.01.022

Caron, Pier-Olivier (2013). On the empirical status of the matching law: Comment on McDowell (2013). Psychological Bulletin, 139 (5), 1029-1031. https://doi.org/10.1037/a0032403

Fillion, Myriam; Lemire, Mélanie; Philibert, Aline; Frenette, Benoit; Weiler, Hope Alberta; DeGuire, Jason Robert; Davée Guimarães, Jean Remy; Larribe, Fabrice; Barbosa Jr, Fernando, & Mergler, Donna (2013). Toxic risks and nutritional benefits of traditional diet on near visual contrast sensitivity and color vision in the Brazilian Amazon. NeuroToxicology, 37, 173-181. https://doi.org/10.1016/j.neuro.2013.04.010

Gagné, Anne-Marie (Jun 2013). The relationship of trust in public relations: Toward a model of optimal contextual matching. Lecture presented at l'International Communication Association (ICA), Londres.

Jovanovic, Franck, & Schinckus, Christophe (2013). Econophysics: A new challenge for financial economics?. Journal of the History of Economic Thought, 35 (3), 319-352. https://doi.org/10.1017/S1053837213000205

Jovanovic, Franck, & Schinckus, Christophe (2013). The History of econophysics’ emergence: A new approach in modern financial theory. History of Political Economy, 45 (3), 443-474. https://doi.org/10.1215/00182702-2334758

Jovanovic, Franck, & Schinckus, Christophe (2013). Towards a transdisciplinary econophysics. Journal of Economic Methodology, 20 (2), 164-183. dx.doi.org/10.1080/1350178X.2013.801561

Kpanake, Lonzozou; Patassi, Akouda, & Mullet, Etienne (2013). Criminal prosecution of a male partner for sexual transmission of infectious diseases: The views of educated people living in Togo. Sexually Transmitted Infections, 89, 290–294.

Landry, Normand (2013). Droits et enjeux de la communication. Québec, Canada : Presses de l'Université du Québec, coll. « Hors Collection ». ISBN 9782760536128

Philibert, Aline; Fillion, Myriam; DeGuire, Jason Robert; Weiler, Hope Alberta; Sousa Passos, Carlos José; Lemire, Mélanie, & Mergler, Donna (2013). Plasma Phospholipid Omega-3 Fatty Acids and Freshwater Fish Consumption in the Brazilian Amazon. Food and Nutrition Sciences, 4, 137-149. https://doi.org/10.4236/fns.2013.49A1021

Shepherd, Tamara, & Landry, Normand (2013). Technology design and power: Freedom and control in communication networks. International Journal of Media & Cultural Politics, 9 (3), 259-275. https://doi.org/10.1386/macp.9.3.259_1

Tiado Issoufou, Mahamadou, & Saliah-Hassane, Hamadou (2013). Persistent SCTP Timeout Policy by Using Cross-Layer Mechanism. In Proceedings of the 2012 IEEE & Next Generation Networks and Services (NGNS 2012) Conference. Institute of Electric and Electronics Engineers (IEEE). https://doi.org/10.1109/NGNS.2012.6656109

Vermette, Marie-France, & Basque, Joëlle (2013). L’identité narrative comme processus de négociation des frontières entre groupes minoritaires et majoritaires. SociologieS.

This list was generated on Thu Apr 25 03:55:49 2019 EDT.