LogoTeluq
Français
Logo
Open access research
publication repository

DOCUMENTS DATED 2003

Up one level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 24.

Journal Articles

Henri, France, & Pudelko, Béatrice (2003). Understanding and analyzing learning and activity in virtual communities.. Journal of Computer Assisted Learning, 19 (4), 474-487.

Paquette, Gilbert; Bourdeau, Jacqueline; Henri, France; Basque, Josianne; Léonard, Michel, & Maina, Marcelo (2003). Construction d'une base de connaissances et d'une banque de ressources pour le domaine du téléapprentissage. Revue STICEF, 10.

Dufresne, Aude; Basque, Josianne; Paquette, Gilbert; Léonard, Michel; Lundgen-Cayrol, Karin, & Prom Tep, Sandrine (2003). Vers un modèle générique d'assistance aux acteurs du téléapprentissage. Revue STICEF, 10, 57-88.

Legault, Marie-Josée (2003). Family obligations or cultural constraints? Obstacles in the path of professional women. Journal of International Women’s Studies, 4 (3).

Chebat, Jean-Charles; Gélinas-Chebat, Claire; Hombourger-Barès, Sabrina, & Woodside, Arch G. (2003). Testing Consumers' Motivation and Linguistic Ability as Moderators of Advertising Readibility. Psychology and Marketing, 20 (7), 599-624.

Pichette, François; Segalowitz, Norman, & Connors, Kathleen (2003). Impact of Maintaining L1 Reading Skills on L2 Reading Skill Development in Adults: Evidence from Speakers of Serbo-Croatian Learning French. Modern Language Journal, 87 (3), 391-403. DOI: 10.1111/1540-4781.00197

Benessaieh, Afef (2003). Seven Theses on Global Society. Cultural Dynamics, 15 (1), 103-126.

Gauthier, Clermont; Bissonnette, Steve, & Richard, Mario (2003). Paradigme de l’apprentissage au Québec?. Résonances (3), 17-19.

Psyché, Valéry; Mendes, Olavo, & Bourdeau, Jacqueline (2003). Apport de l'ingénierie ontologique aux environnements de formation à distance. Sciences et Technologies de l’Information et de la Communication pour l’Éducation et la Formation (STICEF), 10, 89-126.

Book Sections

DeBlock, Christian; Benessaieh, Afef, & Minier, Philippe (2003). Commerce, croissance et emploi : le cas canadien. In Mappa, Sophia (Ed.), La coopération internationale face au libéralisme (p. 39-86). Paris : Karthala. ISBN 2-84586-447-7

Henri, France, & Basque, Josianne (2003). Conception d'activités d'apprentissage collaboratif en mode virtuel. In Deaudelin, Colette, & Nault, Thérèse (Ed.), Collaborer pour apprendre et faire apprendre : La place des outils technologiques (p. 29-53). Sainte-Foy, Canada : Presses de l'Université du Québec, coll. « Éducation - Recherche ». ISBN 978-2-7605-1228-3

Papers in Conference Proceedings

Kaser, Owen, & Lemire, Daniel (2003). Attribute Value Reordering for Efficient Hybrid OLAP. In Rizzi, Stefano, & Song, Il-Yeol (Ed.), Proceedings of the ACM Sixth International Workshop on Data Warehousing and OLAP (p. 1-8). New Orleans, LA : ACM.

Lemire, Daniel (2003). A Family of 4-Point Dyadic Multistep Subdivision Schemes. In Cohen, Albert; Merrien, Jean-Louis, & Scumaker, Larry L. (Ed.), Curves and Surface Fitting: Saint-Malo 2002 (p. 259-268). Brentwood, TN, USA : Nashboro Press.

Anderson, Michelle; Ball, Marcel; Boley, Harold; Greene, Stephen; Howse, Nancy; Lemire, Daniel, & McGrath, Sean (2003). RACOFI: A Rule-Applying Collaborative Filtering System. In Proceedings of the IEEE/WIC COLA 2003.

Basque, Josianne, & Pudelko, Béatrice (2003). Using a concept mapping software as a knowledge construction tool in a graduate online course. In Lassner, D., & McNaught, C. (Ed.), Proceedings of ED-MEDIA 2003, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (p. 2268-2264). Norfolk, VA : Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Basque, Josianne; Pudelko, Béatrice, & Legros, Denis (2003). Une expérience de construction de cartes conceptuelles dans un contexte de téléapprentissage universitaire. In Dumoulin, C.; Marquet, P., & Bouhineau, D. (Ed.), Actes de la Conférence EIAH 2003 (Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain) (p. 413-420). Paris, France : ATIEF/INRP.

Psyché, Valéry; Mizoguchi, Riichiro, & Bourdeau, Jacqueline (2003). Ontology Development at the Conceptual Level for Theory-Aware ITS Authoring Systems. In Proceedings of the 11th Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED2003). Sidney, Australia.

Pudelko, Béatrice; Basque, Josianne, & Legros, Denis (2003). Vers une méthode d'évaluation des cartes conceptuelles fondée sur l'analyse en systèmes. In Dumoulin, C.; Marquet, P., & Bouhineau, D. (Ed.), Actes de la Conférence EIAH 2003 (Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain) (p. 555-558). Paris, France : ATIEF/INRP.

Conference papers (unpublished)

Basque, Josianne; Pudelko, Béatrice; Girard, Jade, & Rogozan, Delia (May 2003). La co-construction de cartes de connaissances: une activité de téléapprentissage favorisant les interactions métacognitives?. Paper presented at the 71e Congrès de l'ACFAS - Colloque "La gestion des connaissances et des compétences par le téléapprentissage: modèles, stratégies et pratiques", Université du Québec à Rimouski, Canada.

Bourdeau, Jacqueline; Paquette, Gilbert, & Psyché, Valéry (2003). Vers une ontologie et une base de connaissances en télé-apprentissage. Paper (invited) presented at the Congrès de l’Association Canadienne-Française pour l’Avancement des Sciences (ACFAS), Rimouski, Canada.

Psyché, Valéry (2003). Ingénierie ontologique d’un problème clinique sur le syndrome coronarien aigu (SCA). Paper (invited) presented at the Projet Health Informatics Collaboratory.

Reports

Legault, Marie-Josée (2003). Report on the integration of women on traditionally male sectors of employment: Summary of local success and failure factors, final results of case studies (rapport de recherche). Téluq.

Legault, Marie-Josée (2003). Workers’ resistance to women in traditionaly male sectors of employment and the role of unions: Labor relations issues arising out of three case studies (rapport de recherche). Téluq.

Psyché, Valéry (2003). État de l’art sur l'ontologie et application de l'ingénierie ontologique au domaine du téléapprentissage : Projet DIVA-SCTA visant à la construction d'une base de connaissance sur le téléapprentissage (note de recherche no 03NR1). Montréal, Canada : LICEF.

This list was generated on Mon Sep 26 01:04:48 2022 EDT.