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Marier, Sophie; Bonenfant, Maude et Plante, Patrick (juin 2025). Research project on the development of digital literacy through games. Communication présentée à la SALTISE Conference 2025 : Connecting Communities Over a Decade: Reflections on past, purpose, and the path ahead, Québec, Québec.
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- SALTISE_Colloque_2025_Marier_Plante_Bonenfant.pptx
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Catégorie de document : | Communications à des congrès/colloques et conférences (non publiées) |
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Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Non publié |
Résumé : | This project investigates the acquisition of 37 key digital literacy concepts, as outlined in the Digital Competency Framework, through the use of a serious digital game. It responds directly to the call from the Quebec Innovation Council’s Ready for AI (2024) report to enhance digital and AI literacy among students and learners—a crucial step toward the responsible integration of technology and artificial intelligence in society. The presentation will outline the project’s theoretical framework, research methodology, and the design of the digital learning tool. It will also emphasize the importance of inter-institutional collaboration in driving educational innovation. The project is led by Sophie Marier, in collaboration with Maude Bonenfant (UQAM) and Patrick Plante (TÉLUQ), and supported by five college partners from the greater Quebec City area: Cégeps Sainte-Foy, Garneau, Limoilou, Lévis, and Collège Mérici. |
Adresse de la version officielle : | https://www.saltise.ca/wp-content/uploads/2025/06/... |
Déposant: | Plante, Patrick |
Responsable : | Patrick Plante |
Dépôt : | 10 juin 2025 13:43 |
Dernière modification : | 12 juin 2025 22:31 |
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