
Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Hayashi, Yusuke; Bourdeau, Jacqueline et Mizoguchi, Riichiro (2010). Strategy-centered Modeling for Better Understanding of Learning/Instructional Theories. International Journal of Knowledge and Web Intelligence, 1 (3/4), 187-208. https://doi.org/10.1504/IJKWI.2010.034187
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- IJKWI-hay-CR-final_Rlibre.pdf
Contenu du fichier : Version finale (non publiée) Accès restreint |
|
Catégorie de document : | Articles de revues |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | Structuring learning/instructional theories suffer from the issue of 'paradigms', which makes them even more challenging. This paper discusses the conceptualisation of the theories and proposes a mechanism to provide perspectives for understanding and utilising them. Two types of conceptualisation proposed in this paper reveal their characteristics from a variety of viewpoints. |
Adresse de la version officielle : | http://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/... |
Déposant: | Bourdeau, Jacqueline |
Responsable : | Jacqueline Bourdeau |
Dépôt : | 01 déc. 2015 16:53 |
Dernière modification : | 30 oct. 2019 14:45 |
![]() |
RÉVISER |