LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Implantation du Soutien au comportement positif (SCP) dans les écoles québécoises Influence des directions d’écoles [r-libre/652]

Bissonnette, Steve et St-Georges, Normand (2014). Implantation du Soutien au comportement positif (SCP) dans les écoles québécoises Influence des directions d’écoles. Canadian Journal of School Psychology, 29 (3), 177-194. https://doi.org/10.1177/0829573514542219

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]  PDF - Canadian Journal of School Psychology-2014-Bissonnette-177-94.pdf  
Catégorie de document : Articles de revues
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : This paper presents a first assessment of the implementation of Positive Behavioural Interventions and Supports (PBIS), translated into French as Soutien au comportement positif (SCP), in elementary and secondary schools in Quebec. The SCP proposes the establishment of a support system in terms of behaviour management throughout the school to create an environment conducive to learning. The results indicate that it is possible to implement SCP with fidelity in elementary and secondary schools in Quebec; however, fidelity of implementation seems to depend on the leadership of school principals.
Adresse de la version officielle : http://cjs.sagepub.com/content/29/3/177
Déposant: Bissonnette, Steve
Responsable : Steve Bissonnette
Dépôt : 20 mai 2015 14:06
Dernière modification : 16 juill. 2015 00:46

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER