LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Authentic e-Learning in a virtual scientific conference [r-libre/644]

Basque, Josianne; Dao, Kim et Contamines, Julien (2008). Authentic e-Learning in a virtual scientific conference. Dans Hansson, Thomas (dir.), Handbook of Research on Digital Information Technologies: Innovations, Methods, and Ethical Issues (p. 178-191). Hershey, PA : IGI Global. ISBN 978-1-59904-970-0 https://doi.org/10.4018/978-1-59904-970-0.ch013

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]  PDF - Basque et al 2007_Authentic e-learning_accepté.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation)
 
Catégorie de document : Chapitres de livres
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : The goal of this chapter is to illustrate how the concept of authentic learning can be implemented in a web-based distance course. We present a collaborative e-learning scenario, inspired by socio-constructivist and situated learning theories, which encourages authentic learning. Developed as the main learning scenario of a graduate distance education course, it requires students to participate asynchronously in a simulation of an online scientific conference. We describe the learning scenario, the technological environment developed to implement this scenario, as well as some results of a course evaluation completed by students.
Adresse de la version officielle : http://www.igi-global.com/chapter/authentic-learni...
Déposant: Basque, Josianne
Responsable : Josianne Basque
Dépôt : 24 avr. 2015 14:38
Dernière modification : 16 juill. 2015 00:47

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER