Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Basque, Josianne; Dao, Kim et Contamines, Julien (2008). Authentic e-Learning in a virtual scientific conference. Dans Hansson, Thomas (dir.), Handbook of Research on Digital Information Technologies: Innovations, Methods, and Ethical Issues (p. 178-191). Hershey, PA : IGI Global. ISBN 978-1-59904-970-0 https://doi.org/10.4018/978-1-59904-970-0.ch013
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- Basque et al 2007_Authentic e-learning_accepté.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation) |
|
Catégorie de document : | Chapitres de livres |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | The goal of this chapter is to illustrate how the concept of authentic learning can be implemented in a web-based distance course. We present a collaborative e-learning scenario, inspired by socio-constructivist and situated learning theories, which encourages authentic learning. Developed as the main learning scenario of a graduate distance education course, it requires students to participate asynchronously in a simulation of an online scientific conference. We describe the learning scenario, the technological environment developed to implement this scenario, as well as some results of a course evaluation completed by students. |
Adresse de la version officielle : | http://www.igi-global.com/chapter/authentic-learni... |
Déposant: | Basque, Josianne |
Responsable : | Josianne Basque |
Dépôt : | 24 avr. 2015 14:38 |
Dernière modification : | 16 juill. 2015 00:47 |
RÉVISER |