Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Psyché, Valéry; Bourdeau, Jacqueline; Mozes, Jules; Kalemjian, Alexandre; Poirier, Pierre; Nkambou, Roger; Miquelon, Alexie et Maurice, Céline (2014). Opening the Door to Philosophy for teachers with GYM-Author. Dans Proceedings of the 12th International Conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS).
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- ITS2014_Psyche-al_16mars2014.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation) |
|
|||
PDF
- ITSPOSTERv3-1.pdf
Contenu du fichier : Matériel supplémentaire |
|
Catégorie de document : | Communications dans des actes de congrès/colloques |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | Can a system have the ability to dynamically generate, on demand, a large number of self-learning and self-assessment exercises in order to supplement a learning environment in philosophy? We addressed this issue with our Phi-GYM project with its integrated authoring tool for tutoring systems in philosophy. Our motivation in designing the authoring tool was to: (1) Find an effective way to semi-automatically generate a wide range of exercises, and; (2) Provide philosophy teachers with an easy, autonomous, and collective way to create exercises related to classical philosophical texts without worrying about any technology. |
Déposant: | Bourdeau, Jacqueline |
Responsable : | Jacqueline Bourdeau |
Dépôt : | 07 oct. 2014 12:49 |
Dernière modification : | 19 févr. 2024 21:19 |
RÉVISER |