Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Mizoguchi, Riichiro et Bourdeau, Jacqueline (2016). Using Ontological Engineering to Overcome AI-ED Problems: Contribution, Impact and Perspectives. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 26 (1), 91-106. https://doi.org/10.1007/s40593-015-0077-5
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- Bourdeau-mizoguchi2016.pdf
Contenu du fichier : Version de l'éditeur |
|
Catégorie de document : | Articles de revues |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | This article reflects on the ontology engineering methodology discussed by the paper entitled BUsing Ontological Engineering to Overcome AI-ED Problems published in this journal in 2000.We discuss the achievements obtained in the last 10 years, the impact of our work as well as recent trends and perspectives in ontology engineering for AIED. |
Adresse de la version officielle : | http://download.springer.com/static/pdf/123/art%25... |
Déposant: | Bourdeau, Jacqueline |
Responsable : | Jacqueline Bourdeau |
Dépôt : | 27 juill. 2016 20:27 |
Dernière modification : | 27 juill. 2016 20:27 |
RÉVISER |