LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Participating virtually in a scientific conference: A collaborative e-Learning scenario for authentic e-learning in higher education [r-libre/2321]

Basque, Josianne; Dao, Kim C. et Contamines, Julien (2005). Participating virtually in a scientific conference: A collaborative e-Learning scenario for authentic e-learning in higher education. Dans Kommers, Piet et Richards, Griff (dir.), Proceedings of ED-MEDIA 2005 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (p. 1953-1960). Waynesville, NC : Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). ISBN 978-1-4244-4810-4

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]  PDF - Basque et al 2005_Participating virtually in a scientific conference_Ed-Media.pdf
Contenu du fichier : Version de l'éditeur
 
Catégorie de document : Communications dans des actes de congrès/colloques
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : This paper presents a collaborative e-learning scenario inspired by socio-constructivist and situated learning theories which encourage authentic learning. Developed for a graduate distance education course, this scenario requires students to participate virtually in an asynchronous scientific conference. This paper presents the learning scenario, the technological environment developed to implement this scenario, as well as the results of a preliminary investigation which examines students’ perceptions and satisfaction towards the scenario and the environment.
Informations complémentaires : Cette communication s'est méritée un "AACE Award".
Adresse de la version officielle : https://www.learntechlib.org/p/20361/
Déposant: Basque, Josianne
Responsable : Josianne Basque
Dépôt : 31 mai 2021 18:16
Dernière modification : 31 mai 2021 18:16

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER