Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Basque, Josianne; Dao, Kim C. et Contamines, Julien (2005). Participating virtually in a scientific conference: A collaborative e-Learning scenario for authentic e-learning in higher education. Dans Kommers, Piet et Richards, Griff (dir.), Proceedings of ED-MEDIA 2005 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications (p. 1953-1960). Waynesville, NC : Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). ISBN 978-1-4244-4810-4
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- Basque et al 2005_Participating virtually in a scientific conference_Ed-Media.pdf
Contenu du fichier : Version de l'éditeur |
|
Catégorie de document : | Communications dans des actes de congrès/colloques |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | This paper presents a collaborative e-learning scenario inspired by socio-constructivist and situated learning theories which encourage authentic learning. Developed for a graduate distance education course, this scenario requires students to participate virtually in an asynchronous scientific conference. This paper presents the learning scenario, the technological environment developed to implement this scenario, as well as the results of a preliminary investigation which examines students’ perceptions and satisfaction towards the scenario and the environment. |
Informations complémentaires : | Cette communication s'est méritée un "AACE Award". |
Adresse de la version officielle : | https://www.learntechlib.org/p/20361/ |
Déposant: | Basque, Josianne |
Responsable : | Josianne Basque |
Dépôt : | 31 mai 2021 18:16 |
Dernière modification : | 31 mai 2021 18:16 |
RÉVISER |