LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Learning Objects, Collaborative Learning Designs and Knowledge Representation [r-libre/2289]

Paquette, Gilbert et Marino, Olga (2005). Learning Objects, Collaborative Learning Designs and Knowledge Representation. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 3.

Fichier(s) associé(s) à ce document :
  PDF - MS 5 TICL 3.1 (Paquette).pdf
Contenu du fichier : Version de l'éditeur
Accès restreint
 
Catégorie de document : Articles de revues
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : Learning object metadats and other standardized specifications aim to provide a basis for the reusability of learning materials and tools and the interoperability of learning units between Web-based delivery platforms. We present here a comprehensive concept of learning objects including learning designs at the heart of course modules. The IMS-LD specification is discussed to evaluate its capability and limits for collaborative scenario designs. Some improvements are proposed to add vocabulary to distinguish between different forms of collaboration and to add a structured representation of knowledge and competencies.
Déposant: Paquette, Gilbert
Responsable : Gilbert Paquette
Dépôt : 07 mai 2021 15:34
Dernière modification : 07 mai 2021 15:34

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER