Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Angulo Mendoza, Gustavo Adolfo et Papi, Cathia (2018). Reinforcing telepresence in research training with learning communities: Remote collaboration between student-researchers. Dans Rinaudo, Jean-Luc (dir.), Telepresence in Training (p. 33-58). Londres, Royaume-Uni : ISTE Éditions & Wiley. ISBN 9781786303424
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- Ch. 2.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation) Accès restreint |
|
Catégorie de document : | Chapitres de livres |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | We propose to focus on the challenges raised by the fulfillment of graduate research work (that is to say, masters in Québec or master 2 in Europe) and to problematize the perspective of collaboration between student-researchers in learning communities by shedding light on the multidimensional approach to the concept of distance proposed by Jacquinot (1993), and to then present the difficulties that pedagogical distance can induce and the way research has addressed the issue of creating presence as an attempt to reduce this distance. |
Informations complémentaires : | Le fichier en anglais et certaines métadonnées, notamment le résumé, semblent être liés au dépôt no 1864. CORRIGÉ |
Adresse de la version officielle : | http://www.iste.co.uk/book.php?id=1423 |
Déposant: | Angulo Mendoza, Gustavo Adolfo |
Responsable : | Gustavo Adolfo Angulo Mendoza |
Dépôt : | 07 janv. 2020 18:24 |
Dernière modification : | 07 janv. 2020 20:45 |
RÉVISER |