LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Implementing a Diversity-Orientated Online Graduate-Level Health Professions Education Program | Soutenir la mise en place d’un programme de maîtrise en pédagogie universitaire des sciences de la santé offert à distance par et pour la diversité [r-libre/1526]

Savard, Isabelle (2015). Implementing a Diversity-Orientated Online Graduate-Level Health Professions Education Program | Soutenir la mise en place d’un programme de maîtrise en pédagogie universitaire des sciences de la santé offert à distance par et pour la diversité. Canadian Journal Of Learning And Technology/La Revue Canadienne de L’Apprentissage et de La Technologie, 41 (4). https://doi.org/10.21432/T2103F

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]  PDF - Savard_MIPUSS_Eng.pdf  
Catégorie de document : Articles de revues
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : This case describes the strategies implemented in the development of an online Master’s degree program in Health Professions Education (HPE) and an online short, Master’s level diploma program. The strategies presented pertain to three of the main challenges identified: program cohesiveness, a multidisciplinary approach, and information technology literacy. The case describes meetings between the senior instructional designer, the program director, and the members of the development committee, which occurred over a period of approximately one year.
Adresse de la version officielle : http://www.cjlt.ca/index.php/cjlt/article/view/269...
Déposant: Savard, Isabelle
Responsable : Isabelle Savard
Dépôt : 15 oct. 2018 13:52
Dernière modification : 15 oct. 2018 13:52

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER