Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Bourdeau, Jacqueline; Mizoguchi, Riichiro; Hayashi, Yusuke; Psyché, Valéry et Nkambou, Roger (2007). When the Domain of the Ontology is Education. Dans Proceedings of the 4rth Annual Scientific Conference of the LORNET Research Network on Intelligent, Interactive, Learning Object Repository Networks (I2LOR07). Montréal, Québec.
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- When the Domain of the Ontology is Education.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation) |
|
Catégorie de document : | Communications dans des actes de congrès/colloques |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Non publié |
Résumé : | In the field of Technology-Enhanced Learning, a domain ontology usually means an ontology of the domain to be learned by the students. This paper describes an ontology named OMNIBUS, where the domain of the ontology is education, with a description of its framework and its main concepts. It then briefly describes a software called SMARTIES that can use this ontology and CIAO, a software that provides services to authors of IMS-LD scenarios. Future work includes the merging of these software applications as well as improvement of the ontology and consensus-building for its contents. |
Déposant: | Psyché, Valéry |
Responsable : | Valéry Psyché |
Dépôt : | 29 août 2018 16:05 |
Dernière modification : | 29 août 2018 16:05 |
RÉVISER |