Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Psyché, Valéry; Mizoguchi, Riichiro et Bourdeau, Jacqueline (2003). Ontology development at the conceptual level for theory-aware ITS authoring systems. Dans Proceedings of the 11th Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED2003) (p. 491–493). IOS Press.
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- AIED03.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation) |
|
Catégorie de document : | Communications dans des actes de congrès/colloques |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | This paper presents ontology engineering at the conceptual level, based on case analysis where an author (a human or software agent), assisted by an ITS authoring system, needs to select an instructional strategy (method) in order to develop a learning scenario or environment. A detailed description of the development process at the conceptual level is provided, followed by the presentation of its results. Outstanding issues raised therein will be shared for further reflection. |
Informations complémentaires : | Also appears in the proceedings of SANKEN International Workshop on Intelligent Systems (SIWIS), Osaka, Japon, 2003 |
Adresse de la version officielle : | https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190661 |
Déposant: | Psyché, Valéry |
Responsable : | Valéry Psyché |
Dépôt : | 29 août 2018 16:03 |
Dernière modification : | 18 juill. 2024 02:47 |
RÉVISER |