Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Nkambou, Roger; Bourdeau, Jacqueline et Psyché, Valéry (2010). Building Intelligent Tutoring Systems: An Overview. Dans Nkambou, Roger; Riichiro, Mizoguchi et Bourdeau, Jacqueline (dir.), Advances in Intelligent Tutoring Systems (p. 361-375). Berlin : Springer, coll. « Science & Business Media », vol. 308. ISBN 978-3-642-14363-2
Fichier(s) associé(s) à ce document :
PDF
- nkambou_bourdeau_psyché18.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation) Accès restreint |
|
Catégorie de document : | Chapitres de livres |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | This chapter addresses the challenge of building or authoring an Intelligent Tutoring System (ITS), along with the problems that have arisen and been dealt with, and the solutions that have been tested. We begin by clarifying what building an ITS entails, and then position today's systems in the overall historical context of ITS research. The chapter concludes with a series of open questions and an introduction to the other chapters in this part of the book. |
Adresse de la version officielle : | http://www.springer.com/la/book/9783642143625 |
Déposant: | Psyché, Valéry |
Responsable : | Valéry Psyché |
Dépôt : | 30 janv. 2018 14:06 |
Dernière modification : | 30 oct. 2019 14:56 |
RÉVISER |