LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Being an Instructional Designer: A Job requiring Innovation and Trust / Être conseiller ou conseillère pédagogique, un travail d’innovation et de confiance [r-libre/1343]

Gérin-Lajoie, Serge (2015). Being an Instructional Designer: A Job requiring Innovation and Trust / Être conseiller ou conseillère pédagogique, un travail d’innovation et de confiance. Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie, 41 (4). https://doi.org/10.21432/T2HW44

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]  PDF - 26955-68500-1-PB.pdf  
Catégorie de document : Articles de revues
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : This case study deals with the development and implementation of two online art courses. It outlines the concerns of the faculty member responsible for these courses and those of the instructional designer assisting him. The key design issues deal with the management of copyright material available via the Internet, the difficulty of implementing innovative educational strategies, and the use of new Web 2.0 tools. This case study highlights the challenges of the relationship between an instructional designer and a professor in the context of instructional and technological innovation.
Informations complémentaires : Article publié dans le numéro spécial de la RCAT / CJLT Special Issue.
Adresse de la version officielle : http://dx.doi.org/10.21432/T2HW44
Déposant: Gérin-Lajoie, Serge
Responsable : Serge Gérin-Lajoie
Dépôt : 04 janv. 2018 14:42
Dernière modification : 04 janv. 2018 14:42

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER