Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Gérin-Lajoie, Serge (2015). Being an Instructional Designer: A Job requiring Innovation and Trust / Être conseiller ou conseillère pédagogique, un travail d’innovation et de confiance. Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie, 41 (4). https://doi.org/10.21432/T2HW44
Fichier(s) associé(s) à ce document :PDF - 26955-68500-1-PB.pdf |
|
Catégorie de document : | Articles de revues |
---|---|
Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
Étape de publication : | Publié |
Résumé : | This case study deals with the development and implementation of two online art courses. It outlines the concerns of the faculty member responsible for these courses and those of the instructional designer assisting him. The key design issues deal with the management of copyright material available via the Internet, the difficulty of implementing innovative educational strategies, and the use of new Web 2.0 tools. This case study highlights the challenges of the relationship between an instructional designer and a professor in the context of instructional and technological innovation. |
Informations complémentaires : | Article publié dans le numéro spécial de la RCAT / CJLT Special Issue. |
Adresse de la version officielle : | http://dx.doi.org/10.21432/T2HW44 |
Déposant: | Gérin-Lajoie, Serge |
Responsable : | Serge Gérin-Lajoie |
Dépôt : | 04 janv. 2018 14:42 |
Dernière modification : | 04 janv. 2018 14:42 |
RÉVISER |