Répertoire de publications
de recherche en accès libre
de recherche en accès libre
Nkambou, Roger; Mizoguchi, Riichiro et Bourdeau, Jacqueline (dir.). (2010). Advances in intelligent tutoring systems. Berlin, Allemagne : Springer, coll. « Studies in Computational Intelligence ». ISBN 978-3-642-14362-5
Fichier(s) associé(s) à ce document :|
PDF
- Intro-AITS4Rlibre.pdf
Contenu du fichier : Introduction Accès restreint |
|
| Catégorie de document : | Livres |
|---|---|
| Évaluation par un comité de lecture : | Oui |
| Étape de publication : | Publié |
| Résumé : | The introductory chapter opens the doors to the field of Intelligent Tutoring Systems (ITS) and ITS research. A historical perspective provides insight into the genesis of the field, which is a prerequisite for understanding the recent advances presented in the book. Challenges specific to the field are introduced, and the community and its dynamics are described. The chapter ends with a presentation of the book’s contents and organization. |
| Informations complémentaires : | Le fichier associé est l'introduction de ce livre: Introduction: What Are Intelligent Tutoring Systems, and Why This Book? Auteurs : Roger Nkambou, Jacqueline Bourdeau, Riichiro Mizoguchi. |
| Adresse de la version officielle : | http://www.springer.com/us/book/9783642143625 |
| Déposant: | Bourdeau, Jacqueline |
| Responsable : | Jacqueline Bourdeau |
| Dépôt : | 27 nov. 2015 21:00 |
| Dernière modification : | 30 oct. 2019 13:27 |
|
RÉVISER |