LogoTeluq
Français
Logo
Open access research
publication repository

DOCUMENTS BY isabelle.savard@teluq.ca

Up one level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0

Journal Articles

Savard, Isabelle (2018). Cultures, contextes et apprentissages à distance. Contextes et didactiques (11), 7-11.

Pinard, Anne-Marie; Savard, Isabelle, & Côté, Luc (2017). Role modelling: moving from implicit to explicit. Clinical Teacher. https://doi.org/10.1111/tct.12727

Lacasse, Miriam; Rheault, Christian; Tremblay, Isabelle; Renaud, Jean-Sébastien; Coché, Frédéric; St-Pierre, Annie; Théorêt, Johanne; Tessier, Sylvie; Arsenault, Louise; Simard, Marie-Lee; Simard, Caroline; Savard, Isabelle; Castel, Josette, & Côté, Luc (2017). Développement, validation et implantation d'un outil novateur critérié d'évaluation de la progression des compétences des résidents en médecine familiale. Pédagogie médicale, 18 (2), 83-100.

Savard, Isabelle (2015). Implementing a Diversity-Orientated Online Graduate-Level Health Professions Education Program | Soutenir la mise en place d’un programme de maîtrise en pédagogie universitaire des sciences de la santé offert à distance par et pour la diversité. Canadian Journal Of Learning And Technology/La Revue Canadienne de L’Apprentissage et de La Technologie, 41 (4). https://doi.org/10.21432/T2103F

Careau, Emmanuelle; Savard, Isabelle, & Witteman, Holly (2013). Development of Interprofessional Graduate Health Professions Education Programs: Findings From a Needs Assessment. Medical Science Educator, 23 (3), 431-435. https://doi.org/10.1007/BF03341664

Savard, Isabelle; Bourdeau, Jacqueline, & Paquette, Gilbert (2010). Modélisation des connaissances pour un environnement de conception pédagogique "conscient" des variables culturelles. Les cahiers de l’ISC (1), 49-58.

Book Sections

Savard, Isabelle (2014). Soutenir la mise en place d’un programme de maîtrise en pédagogie universitaire des sciences de la santé offert à distance par et pour la diversité. In Potvin, Claude; Power, Michael, & Ronchi, Anne (Ed.), La formation en ligne : les conseillers et ingénieurs pédagogiques, 20 études de cas (p. 413-428). Québec, Canada : Presses de l’Université Laval. ISBN 978-2-7637-2097-5

Papers in Conference Proceedings

Pinard, Anne-Marie, & Savard, Isabelle (2019). Développer un programme de formation sur l’enseignement de la douleur chronique selon une démarche de recherche basée sur le design (Design Based Research (DBR)). In Plante, Patrick; Stockless, Alain, & Papi, Cathia (Ed.), Actes du colloque de la CIRTA 2018: Présent et futur de l'enseignement et de l'apprentissage numérique. Québec, Canada : Université TÉLUQ.

Savard, Isabelle; Lacasse, Miriam; Simard, Caroline, & Côté, Luc (2019). Un système conseiller au service du développement des compétences. In Plante, Patrick; Stockless, Alain, & Papi, Cathia (Ed.), Actes du colloque de la CIRTA 2018: Présent et futur de l'enseignement et de l'apprentissage numérique. Québec, Canada : Université TÉLUQ.

Savard, Isabelle, & Mizoguchi, Riichiro (2018). Context or Culture: What is the Difference?. In Kumar, Amruth, & Guin, Nathalie (Ed.), Workshop Proceedings of the 14th International Conference on Intelligent Tutoring Systems, ITS 2018 (p. 11). Montréal, Canada : Intelligent Tutoring Systems.

Psyché, Valéry; Savard, Isabelle; Mizoguchi, Riichiro, & Bourdeau, Jacqueline (2018). Workshop Preface: International Workshop on Context and Culture in Intelligent Tutoring Systems. In Guin, Nathalie, & Kumar, Amruth (Ed.), Workshop Proceedings of the 14th International Conference on Intelligent Tutoring Systems, ITS 2018 (p. 9-10). Montréal, Canada : Intelligent Tutoring Systems.

Savard, Isabelle, & Mizoguchi, Riichiro (2016). Ontology of Culture : A Procedural Approach for Cultural Adaptation in ITSs. In Chen, Weiqin; Yang, Jie-Chi; Murthy, Sahana; Wong, Su Luan, & Iyer, Sridhar (Ed.), Proceedings of the 24th International Conference on Computers in Education (ICCE 2016). Think global act local : Contextualizing technology-enhanced education (p. 64-69). Mumbai, India : Asia-Pacific Society for Computers in Education. ISBN 9789868473577

Savard, Isabelle; Paquette, Gilbert, & Bourdeau, Jacqueline (2014). An Advisor System for Cultural Adaptation in Instructional Design. In Proceedings of the Fifth International Workshop on Culturally-Aware Tutoring Systems (CATS2014). Hawaï, United-States.

Savard, Isabelle (2014). Longitudinal monitoring in residency programs (in collaboration with Poitras, Julien). In Abstract Book of the AMEE 2014 Conference: Inspire...and be inspired (p. 684). Milan, Italy : Association for Medical Education in Europe (AMEE).

Savard, Isabelle; Bourdeau, Jacqueline, & Paquette, Gilbert (2014). Using Design Based Research to develop tools to help instructional designers with cultural adaptation. In Chick, Nancy, & Poole, Gary (Ed.), Actes de la International Society for the Scholarship of Teaching and Learning: Nurturing Passion and Creativity in Teaching and Learning (p. 164). Québec, Canada.

Moffet, Hélène; Arsenault, Louise; Savard, Isabelle; Dumas, Francine, & Schneider, Cyril (2012). L’évaluation de la qualité d’un programme de formation universitaire : élaboration d’un modèle de référence guidant le développement d’outils de suivi. In Conference abstracts of the AMEE 2012: The Continuum of Education in Medicine and the Healthcare Professions (p. 322). Lyon, France : International Association for Medical Education in Europe (AMEE).

Conference papers (unpublished)

Pinard, Anne-Marie; Fortin, Gabrielle; Villeneuve, Marie-Pierre; Dumont, Israël, & Savard, Isabelle (Sep 2018). Education Needs in Chronic Pain: Elaborating a Transprofessionnal Competency Profile to Enhance the Design of an Educational Program. Poster presented at the 17th World Congress on Pain, Boston, USA.

Savard, Isabelle, & Poitras, Julien (2014). Longitudinal monitoring in residency programs. Poster presented at The International Conference on Residency Education: Residency Education and Care in the Digital Age, Toronto, Canada.

Doctoral Dissertations and Master's Theses

Savard, Isabelle (2014). Modélisation des connaissances pour un design pédagogique intégrant les variables culturelles (Doctoral dissertation, Télé-université, Canada). Advisor(s): Bourdeau, Jacqueline, & Paquette, Gilbert.