LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Strategy-centered Modeling for Better Understanding of Learning/Instructional Theories [r-libre/801]

Hayashi, Yusuke; Bourdeau, Jacqueline et Mizoguchi, Riichiro (2010). Strategy-centered Modeling for Better Understanding of Learning/Instructional Theories. International Journal of Knowledge and Web Intelligence, 1 (3/4), 187-208. https://doi.org/10.1504/IJKWI.2010.034187

Fichier(s) associé(s) à ce document :
  PDF - IJKWI-hay-CR-final_Rlibre.pdf
Contenu du fichier : Version finale (non publiée)
Accès restreint
 
Catégorie de document : Articles de revues
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : Structuring learning/instructional theories suffer from the issue of 'paradigms', which makes them even more challenging. This paper discusses the conceptualisation of the theories and proposes a mechanism to provide perspectives for understanding and utilising them. Two types of conceptualisation proposed in this paper reveal their characteristics from a variety of viewpoints.
Adresse de la version officielle : http://www.inderscienceonline.com/doi/abs/10.1504/...
Déposant: Bourdeau, Jacqueline
Responsable : Jacqueline Bourdeau
Dépôt : 01 déc. 2015 16:53
Dernière modification : 30 oct. 2019 14:45

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER