LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Case method in VTLE: an effective tool for improving learning design [r-libre/705]

Guàrdia, Lourdes; Sangrà, Albert et Maina, Marcelo (2007). Case method in VTLE: an effective tool for improving learning design. Dans Bernath, Ulrich et Sangrà, Albert (dir.), Research on Competence Development in Online Distance Education and E-Learning. Selected Papers from the 4th EDEN Research Workshop in Castelldefels/Spain 25-28, 2006 (p. 191-209). Oldenburg, Germany : BIS-Verlag der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, coll. « ASF Series on Distance Education », vol. 13. ISBN 978-3-8142-2077-2

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]  PDF - EDEN_2007_POSTPRINT.pdf
Contenu du fichier : Manuscrit accepté (révisé après évaluation)
 
Catégorie de document : Chapitres de livres
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : This article presents preliminary research from an instructional design perspective on the design of the case method as an integral part of pedagogy and technology. Key features and benefits using this teaching and learning strategy in a Virtual Teaching and Learning Environment (VTLE) are identified, taking into account the requirements of the European Higher Education Area (EHEA) for a competence-based curricula design. The implications of these findings for a learning object approach exploring the possibilities of learning personalization, reusability and interoperability trough IMS LD, are also analyzed.
Déposant: Maina, Marcelo Fabián
Responsable : Marcelo Fabián Maina
Dépôt : 13 oct. 2015 15:06
Dernière modification : 13 oct. 2015 15:06

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER