LogoTeluq
English
Logo
Répertoire de publications
de recherche en accès libre

Ontology-Based Educational Modelling - Making IMS-LD Visual [r-libre/560]

Paquette, Gilbert (2010). Ontology-Based Educational Modelling - Making IMS-LD Visual. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 7 (3-4), 263-296.

Fichier(s) associé(s) à ce document :
  PDF - TICL_Paquette-5.pdf
Contenu du fichier : Version de l'éditeur
Accès restreint
 
Catégorie de document : Articles de revues
Évaluation par un comité de lecture : Oui
Étape de publication : Publié
Résumé : This article analyses educational modelling with the IMS-LD specification from the perspective of knowledge-based learning environments. An extension of the MOT visual language covers a wider variety of rule formats to provide control of the flow of activities in a multi-actor process-based scenario. The visual scenarios are executed by an ontology-driven player that constructs from it a web interface enabling interactions between actors and with activities and resources proposed in the scenario. Besides this first use of ontology modelling, domain ontologies, extended by competency statements, serve to reference actors, activities and resource semantically, thus providing a foundation for the design and delivery of knowledge-based learning environments.
Adresse de la version officielle : http://www.oldcitypublishing.com/journals/ticl-hom...
Déposant: Paquette, Gilbert
Responsable : Gilbert Paquette
Dépôt : 05 janv. 2015 20:07
Dernière modification : 13 avr. 2016 19:29

Actions (connexion requise)

RÉVISER RÉVISER